۱۳۸۹ آذر ۱۱, پنجشنبه

پایان کار پارلمان اول...


 ۱۳۸۹/۹/۱۰

دوره پنج ساله فعاليت اولین دور پارلمان در کشور پايان یافت و پارلمان دوم نیز پس از اعلام کامل نتایج انتخابات و گشایش از سوی رییس جمهور کرزی آغاز بکار خواهد کرد 


     به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، دوره پنج ساله فعاليت پارلمان اول روز سه شنبه پايان یافت.
      مسئولان اداری پارلمان از وزارت امور پارلماني خواسته اند زمان آغاز به كار پارلمان دوم افغانستان را هر چه زودتر مشخص كند.
     درهمین حال داکتر همایون عزیزی، وزیر دولت در امور پارلمانی اظهار داشت که پس از اعلام کامل نتایج انتخابات و گشایش از سوی رییس جمهور کرزی آغاز به کار خواهد کرد.
      کمیسیون مستقل انتخابات نیز می گوید که کار برای اعلام نتایج نهایی انتخابات پارلمانی ولایت غزنی به شدت ادامه دارد.
     داکتر عزیزی همچنین درباره اختلاف نظرها میان دادستانی کل و کمیسیون مستقل انتخابات برسراعلام نتایج نهایی انتخابات مجلس نمایندگان و توزیع تصدیق نامه ها گفت مواردی را که مقام محترم دادستانی کل دارد و در حد اتهام است. این مانع اعلام نتایج یا اعطای تصدیق نامه ها نخواهد شد.
      از سویی هم اعلام نشدن نتایج نهایی انتخابات ولایت غزنی از سوی کمیسیون مستقل انتخابات نگرانی هایی را به میان آورده است.
      در حالی که دادستانی کُل از اعلام نتایج نهایی و دادن تصدیق نامه به نامزدان برنده ناخوشنود است کمیسیون مستقل انتخابات گفته است که روند توزیع تصدیق نامه ها به نامزدان برنده ادامه دارد و تا کنون بیش از ۱۵۰ نامزد تصدیق نامه به دست آورده اند.
     كميسيون مستقل انتخابات افغانستان ازهمه نامزدهاي پيروز انتخابات خواست براي دريافت اعتبارنامه به دفاتر اين كميسيون مراجعه كنند.
     براساس قانون اساسی کشور دوره کاری مجلس نمایندگان در اول ماه سرطان سال پنجم به پایان می رسد. اما در پی به تعویق افتادن انتخابات پارلمانی که قرار بود در بهار برگزار گردد ، مدت کاری مجلس نمایندگان نیز درحدود چند ماه دیگر تمدید شد.
     دومین دور انتخابات پارلمانی در کشور با مشکلات و جنجالهای زیادی روبرو بود تا جایی که شمار زیادی خواهان برگزاری مجدد انتخابات شدند. اما مقامات کمیسیون مستقل انتخابات اعلام کرد که به شکایات به گونه شفاف و جدی رسیدگی شده و امکان برگزاری مجدد انتخابات نیست.
     در هر صورت و با همه این تفاسیر امیدواریم نتایج انتخابات در غزنی نیز به زودی و بدون از بین رفتن حق کسی اعلام و پارلمان دوم نیز کار خود را آغاز نماید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر