۱۳۸۹ دی ۵, یکشنبه

بودن یا نبودن مسأله این است!


۱۳۸۹/۱۰/۴
بن لادن بهانه ای برای حضور در افغانستان...
در پی انتشار یک نوار ویدیویی تازه منسوب به بن لادن، تحلیلگران و مشاوران امنیتی سابق كاخ سفید اعلام کردند به نظر آنها بن لادن مرده است و زنده جلوه دادن او توسط دولت امریكا صرفاً توجیهی است برای حضور امریکا در افغانستان

        به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، اسامه بن لادن، رهبر القاعده بهانه ای است تا نیروهای آمریکایی بتوانند افغانستان را اشغال نمایند.
      روزنامه واشنگتن تایمز به نقل از رابرت وینر، مشاور پیشین كاخ سفید و جیمز لوییز ، تحلیلگر امنیتی امریکا می نویسد؛ بن لادن زنده نیست و حکومت آمریکا بمنظور به دست آوردن حمایت مردم این کشور از مبارزه در برابر فعالیتهای شبکه القاعده و نشر تصاویر بن لادن را بهانه خوبی برای اشغال افغانستان ساخته است.
      روز جمعه در پی انتشاریك نوار ویدیویی تازه منسوب به بن لادن تحلیلگران و مشاوران امنیتی سابق كاخ سفید گفتند به نظرآنها بن لادن مرده است و زنده جلوه دادن او توسط دولت امریكا صرفا توجیهی است برای حضور امریکا در افغانستان.
      رابرت وینر، مشاور امنیتی كاخ سفید در زمان بوش و جیمز لوییز، تحلیلگر امنیتی امریكا در مقاله ای كه روزنامه واشنگتن تایمزمنتشر كرده است گفته اند آیا بن لادن زنده است یا مرده ؟ گزارش ارزیابی های كاخ سفید از شرایط افغانستان و پاكستان علیرغم 10 سال جستجو حتی كوچكترین اشاره ای به نام و وضعیت او نكرده است؟ اگردولت امریكا راست می گوید یا یك ویدیوی واقعی از بن لادن را به مردم نشان بدهند و یا قبر او را این تحلیگران امنیتی امریكا گفته اند از سال 2004 تا كنون ما هیچ ویدیویی تازه ای از بن لادن ندیده ام و فقط نوار های صوتی منسوب به او را شنیده ایم و پرسیده اند چرا مسؤلین امنیتی از تلاش های القاعده حمایت می كنند كه می خواهند بگویند او هنوز زنده است؟
      وینر و لوییز در رابطه با ساختگی بودن تصاویر منسوب به بن لادن به برخی نمایش های تلویزیونی امریكا و این كه چطور هنر پیشگان از طریق صورت سازی و گریم كردن چهره شخصیت های مشهور این كشور را تقلید می كنند اشاره كرده و به این نتیجه گیری رسیده اند كه تصاویر ویدیویی موجود از بن لادن همگی ساختگی هستند.
      این دو نفر در ادامه نوشته اند دولت آمریكا در واقع با نیروهای القاعده همراهی و همكاری دارد و افزودند؛ القاعده می خواهد كه آمریكا و جهان باور كنند كه بن لادن هنوز زنده است برای این كه تصویر بن لادن یعنی شبحی از رعب و وحشت یازدهم سپتامبر و استفاده از چنین شبحی به جلب حمایت مردم از افزایش نیروی نظامی در آن طرف دنیا و ادامه جاسوسی و زیر نظر گرفتن مردم در داخل كشور كمك می كند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر