۱۳۸۹ آذر ۲۵, پنجشنبه

كرزي: روز عاشورا را سرمشق زندگی خود قرار دهید


  ۱۳۸۹/۹/۲۵
باید روز عاشورا را سرمشق خود قرار دهیم زیرا این روز دربرگیرنده موازین اخلاقی و تامین عدالت اجتماعی عاری از ظلم است.این روز درس خوبی برای حفظ امنیت كشور و تلاش برای ایجاد اخوت میان مردم است 


         به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، حامد کرزی، رییس جمهور افغانستان اظهار داشت قیام عاشورا به عنوان درسی از اندیشه مبارزه و درس ماندگاری از ایثار و فداكاری در اذهان حامیان و مدافعان حقوق محرومین در برابر ظلم و استبداد در جوامع بشری تا روز قیامت ادامه خواهد یافت.
         حامد کرزی در محفل با شكوهی كه به مناسبت بزرگداشت از دهم محرم الحرام قیام عاشورا در کابل دایر گردیده بود ابراز داشت ظلم و استبداد از بین نرفته است بلکه تا هنوز در جوامع بشری بیداد می كند، بخصوص برای مردم افغانستان، پاکستان، ایران و دیگر كشورهای منطقه كه برای رهایی از ظلم و استبداد مبارزه می كنند.
         رئیس جمهور افغانستان اظهار داشت مردمان این سرزمین همواره مورد خشونت قرار می گیرند، در برابرظلم و تجاوز قربانی می دهند، قریه ها و دهاتشان ویران می شود، مثال واضح و زنده آن حملات انتحاری است كه همواره توسط دشمنان صلح و امنیت در بعضی كشورها راه اندازی شده و اطفال، زنان و مردان معصوم را قربانی می گیرد.
        براساس اطلاعات وخت، وی همچنان گفت باید این روز را سرمشق زندگی خود قرار دهیم زیرا این روز دربرگیرنده موازین اخلاقی، خوبی ها، خودگذری ها، پند و تامین عدالت اجتماعی عاری از ظلم است.
        حامد کرزی، رییس جمهور افغانستان علاوه كرد این روز درس خوبی برای حفظ امنیت كشور و تلاش برای ایجاد اخوت و برادری 
در میان مردم ما خواهد بود.
         حامد کرزی همچنان یک بار دیگر در مراسم بزرگداشت از این روز خجسته از تمامی مخالفین مسلح دولت خواست تا جنگ را كنار گذاشته و به پروسه صلح بپیوندند.
          دهم محرم الحرام همه ساله از طرف اهل تشیع در سراسر جهان تجلیل می شود كه براساس مدارک اسلامی در این روز حضرت امام حسین، نوه پیامبر اسلام حضرت محمد به شهادت رسیده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر