۱۳۸۹ دی ۵, یکشنبه

ايران از هيچ كمكی برای افغانستان دريغ ‌نمی‌كند


۱۳۸۹/۱۰/۴
رابطه ایران و افغانستان رابطه‌ای قلبی، خویشاوندی و جدایی‌ناپذیر است و هر دو كشور باید در جهت استحكام و تعمیق هرچه بیشتر روابط تلاش كنند 

      به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، محمدرضا رحیمی، معاون اول رئیس جمهور ایران در دیدار با محمد قسیم فهیم، معاون اول رئیس جمهور افغانستان با اشاره به اشتراكات زبانی، فرهنگی و دینی جمهوری اسلامی ایران و افغانستان گفت رابطه ایران و افغانستان رابطه‌ای قلبی، خویشاوندی و جدایی‌ناپذیر است و هر دو كشور باید در جهت استحكام و تعمیق هرچه بیشتر روابط تلاش كنند.
     محمدرضا رحیمی یادآور شد قدرتهای استكباری با بوجود آوردن حادثه یازده سپتامبر و به بهانه مبارزه با تروریسم دست به اشغال افغانستان زدند و با كشتار و خونریزی امنیت و آسایش ملت افغانستان را به مخاطره انداختند.
     معاون اول رئیس جمهور ادامه داد در هر نقطه از جهان هر جا كه جنگ و خونریزی به راه می‌افتد، این جنگ و خونریزی متوجه مسلمانان است و مشكلات موجود در یمن، پاكستان، افغانستان، كشمیر و بوسنی هرزه گوین دلیلی بر این ادعا‌ است.
     براساس اطلاعات فارس نیوز، وی با تاكید بر اینكه آینده روشن و پر امیدی پیش روی ملت افغانستان وجود دارد، گفت دوران ظلم و ستم به نقطه پایان خواهد رسید و در آینده ای نزدیک حاكمیت تمام عیار افغانستان به دست ملت بزرگ این كشور خواهد افتاد.
     محمدرضا رحیمی، معاون اول رئیس جمهور ایران بر ضرورت تسریع در اجرایی شدن توافقات صورت گرفته میان دو كشور تاكید كرد و گفت ایران آمادگی دارد در تمامی بخش‌ها به ملت دوست، مسلمان و برادر كمک كند.
     محمد قسیم فهیم نیز در این دیدار با قدردانی از مواضع جمهوری اسلامی ایران در قبال افغانستان اظهار داشت ملت افغانستان هیچگاه حمایت‌های همه‌جانبه ایران از ملت افغانستان در شرایط سخت بویژه در دوران مقاومت ملی افغانستان را فراموش نخواهند كرد.
     معاون اول رئیس جمهور افغانستان با بیان اینكه ایران امروز به یك نقطه پر امید برای همه مسلمانان جهان تبدیل شده است، گفت ایران از توانمندی‌های فراوانی برخوردار است و پیشرفت ایران در عرصه‌های جهانی همه ملت‌های مسلمان را شادمان كرده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر