۱۳۸۹ آذر ۲, سه‌شنبه

تبریک طالبان به تمامی مردم افغانستان


۱۳۸۹/۹/۲

تبریک طالبان به تمامی مردم افغانستان
طالبان توافق ناتو برای خارج کردن نیروها از افغانستان را خبر خوشی برای مردم افغانستان و کلیه دوستداران آزادی در جهان و شکستی برای دولت امریکا توصیف کردند و به تمامی مردم افغانستان تبریک گفتند
 

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، طالبان توافق ناتو برای خارج کردن نیروها از افغانستان تا سال 2014 را یک خبر خوش برای مردم افغانستان و کلیه دوستداران آزادی در جهان و شکستی برای دولت امریکا توصیف کردند.

طالبان در بیانه خود به تمامی مردم افغانستان تبریک گفتند و این خبر را قدمی مثبت در افغانستان ارزیابی کردند.

طالبان با صدور بیانیه ای اعلام کردند که طرح ناتو برای خروج نیروهای خارجی از افغانستان نشانه شکستب برای امریکا است که بالاخره به آن اعترف کرد و جتی زمان خروج نیز معلوم گردید.

در بخشی از این بیانیه آمده است توافق امضا شده در کنفرانس سران ناتو در روز شنبه نشان می دهد که امریکا موفق نشده است دیگر اعضای ناتو را به دادن کمک بیشتر یا سپردن تعهداتی مبنی بر ادامه عملیات نظامی در دراز مدت متقاعد سازد.

براساس توافق ليزبن و اطلاعات روزنامه آرمان ملی، بخش اعظم نیروی یکصد و پنجاه هزار تنی ناتو و دیگر کشورهای خارجی مستقر در افغانستان تا پایان سال 2014 کشور را ترک می کنند.

البته امریکا تاکید کرده است که آهنگ روند سپردن امنیت به خود افغان ها باید با شرایط و واقعیت ها در محل تطبیق داده شود و حامد کرزی، رئیس جمهوری افغانستان، نیز ابراز تمایل کرده است که این روند در پایان سال 2015 به سرانجام رسد.
قابل ذکر است که یکی دیگر از موفقیت های کنفرانس سران ناتو در ليزبن جلب موافقت روسیه برای همکاری در استقرار سلاح ضد موشکى ناتو و همکاری بیشتر با این پیمان در افغانستان است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر