۱۳۸۹ آذر ۱۵, دوشنبه

رییس جمهور: اسناد ویکی لیکس را باور ندارم!!!


۱۳۸۹/۹/۱۴
در پی افشای اسناد ویکی لیکس مبنی بر وجود فساد در افغانستان؛ رییس جمهورکرزی گفت نمي‌دانيم با اين مسئله چگونه برخورد کنيم اما من اين اسناد را باور نخواهم کرد 

     به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، در پی افشای اسناد ویکی لیکس مبنی بر وجود فساد ؛ رییس جمهورکرزی گفت نمي‌دانيم با اين مسئله چگونه برخورد کنيم اما من اين اسناد را باور نخواهم کرد.
      رییس جمهور کرزی روز شنبه در یک کنفرانس مطبوعاتي مشترک با يوسف رضا گيلاني، صدراعظم پاکستان در کابل، درباره اسناد محرمانه ویکی لیکس اين موضوع ابراز ترديد کرد.
     گفتنی است که در يكي از اين اسناد آمده است، يکي از معاونان کرزي 52 ميليون دالر پول نقد را به امارات منتقل کرده است.
     رئيس‌جمهور درباره اين موضوع به خبرنگاران گفت دولت امريکا هر روز با ما ارتباط دارد و مسئله‌اي درباره فساد مطرح مي‌کند؛ هر روز آنها براي ما نمونه‌هايي مي‌آورند؛ هر روز آن‌ها پرونده‌اي از فساد پنج هزار دالری مطرح مي‌کنند.
     وي افزود چگونه امكان دارد كه آنها درباره 52 ميليون دالری گزارشي را به رئيس جمهور نداده‌اند!
     رئيس‌جمهور در ادامه تاکيد کرد به نظر من نبايد اسناد منتشرشده ويکي‌ليکس را باور کرد. وی افزود نمي‌دانيم با اين مسئله چگونه برخورد کنيم. آيا بايد آن‌ها را باور کنيم و يا آن‌ها را رد کنيم؟ اما من اين اسناد را باور نخواهم کرد.
     همچنین در سندي ديگر که از سوي ویکی لیکس منتشر شده است، کارل ايکن بیری، سفیر آمريکا در کشور، حامد کرزي را مبتلا به بيماري بدگماني، ضعيف و کسي که خود را بسيار آگاه مي‌داند، دانسته است.
     گفتنی است که اسناد منتشرشده ويکي ليکس، شامل مکاتباتي است که ميان وزارت امور خارجه و سفارت‌هاي امريکا در نقاط مختلف جهان رد و بدل شده است. در اين اسناد، ديدگاه مقامات آمريکايي درباره حوادث مختلف و رهبران جهان مطرح شده است.
     کارشناسان مي‌گويند كه انتشار اين اسناد ممکن است روابط واشنگتن و کابل را تيره‌تر کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر