۱۳۸۹ دی ۵, یکشنبه

یک هفته، فرصت طلایی به نامزدان معترض داده شد


۱۳۸۹/۱۰/۳
دادگاه عالی افغانستان دوسیه نامزدان معترض را برای تفکیک دعوای حقوقی و جزایی به محکمه ابتدایی فرستاده است و برای نامزدان معترض یک هفته وقت داده تا اسناد موثق را به این محکمه بسپارند 



      به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، دادگاه عالی افغانستان دوسیه آن عده از نامزدانی را که از سوی دادستانی عالی به دادگاه عالی فرستاده شده، برای تفکیک دعوای حقوقی و جزایی به محکمه ابتدایی فرستاده است.
     این دوسیه ها پس از تفکیک دعوای جزایی و حقوقی به محکمه خاص فرستاده می شود که برای تحقیق این دوسیه ها به کار آغاز خواهد کرد.
     در همین حال، از نامزدان معترض خواسته شده است تا اسناد موثق را در رابطه با دوسیه های خود آماده و ظرف یک هفته به این محکمه بفرستند.
     با آن که شماری از نامزدان معترض وقت تعیین شده از سوی دادگاه عالی را برای ارائه اسناد موثق کم می دانند اما می گویند تا تاریخ تعیین شده اسناد را در رابطه با تقلب و تخطی جمع آوری می کنند.
     پس از آنکه دادگاه عالی افغانستان دوسیه نامزدان معترض را به محکمه ابتدایی فساد اداری ولایت کابل بسپارد، برای نامزدان معترض یک هفته وقت داد تا اسناد موثق را به این محکمه بسپارند.
     داوود سلطان زوی که به نمایندگی از نامزدان معترض با رادیو آزادی صحبت می کرد گفت اسنادی نزد آنان موجود است که تقلب در انتخابات را ثابت می سازد.
      داوود سلطان زوی از نامزدان معترض کابل و ولایات خواست تا هر چه زودتر با وی در تماس شوند و اسناد خود را به شکل منظم به محکمه بسپارند.
      نماینده سایر نامزدان در ادامه گفت این وقت بسیار کم است اما با در نظر داشت حکم محکمه، ما آن را محترم می شماریم.
      وی اظهار داشت من از تمام نامزدان معترض خواهش می کنم تا در اسرع وقت با ما در کابل در تماس شوند تا برای این کار مرکزیت ببخشیم و آن را سریع تر بسازیم.
      قابل ذکر است که دوسیه نامزدان معترض از سوی دادستانی عالی ترتیب و به دادگاه عالی افغانستان سپرده شده است.
      داکتر عبدالمالک کاموی، رئیس عمومی قوه قضایه دادگاه عالی گفت پس از آن که محکمه ابتدایی دعوای جزایی و حقوقی را تفکیک کرد، این دوسیه ها در اختیار محکمه اختصاصی جدید قرار می گیرد.
      داکتر کاموی فرستادن اسناد موثق را از سوی نامزدان معترض ضروری می داند تا این محکمه با استفاده از این اسناد تصامیم خود را اعلام نماید.
      وی در این مورد گفت با ایجاد محکمه اختصاصی مشخص خواهد شد که به چه اسناد و شواهد دیگری نیاز است تا بر اساس آن فیصله صورت گیرد.
     دادگاه عالی افغانستان در حالی دست به این اقدام زده است که وحید عمر، سخنگوی رییس جمهور کرزی اعلام کرد که رییس جمهور کرزی به تاریخ اول ماه دلو پس از آن که اعضای مجلس بزرگان را معرفی کرد، پارلمان جدید را افتتاح خواهد کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر