۱۳۸۹ دی ۵, یکشنبه

از نفوذ طالبان در افغانستان کاسته شده است؟!


 ۱۳۸۹/۱۰/۵
بدنبال گسترش هجوم نیروهای آمریکایی به ولایات جنوبی،فرماندهان طالبان مجبور به ترک مناطق شده‌ اند و بدنه رهبری طالبان در افغانستان نیز درحال متلاشی شدن است 

     به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، روزنامه گاردین در گزارش خود می نویسد حملات گسترده نیروهای آمریکایی علیه طالبان در ولایات جنوبی افغانستان، از نفوذ نیروهای طالبان در این مناطق و در کل کشور کاسته‌ است.
     به دنبال گسترش هجوم نیروهای آمریکایی و افزایش حملات شبانه آنها به ولایات جنوبی از جمله قندهار، بسیاری از فرماندهان طالبان مجبور به ترک این مناطق شده‌ اند و قطع ارتباط میان رهبران طالبان و جنگجویان به بروز اختلاف میان فرماندهان طالبان و به طور کلی متلاشی شدن بدنه رهبری طالبان در افغانستان انجامیده است.
     به گفته ساکنین این مناطق، هجوم نیروهای آمریکایی که موجب خروج فرماندهان ارشد طالبان از این مناطق شده به توان نظامی شبه‌ نظامیان محلی طالبان ضربه وارد کرده و از نفوذ آنان در این مناطق کاسته است.
     طالبان اکنون خود به تنهایی و بدون رهبری به مبارزه با نیروهای ائتلاف مشغولند و به گفته افراد محلی، به دلیل قطع ارتباط آنان با رهبران طالبان، از میزان حملات آنان کاسته شده است.
     یکی از افراد محلی به روزنامه گاردین گفته است دو ماه پیش طالبان همه جا بودند. آنها نیروهای ناتو را هر روز مورد حمله قرار می ‌دادند و مدام به جستجو و بازداشت افرادی که با دولت همکاری می ‌کردند می ‌پرداختند اما پس از آغاز عملیات بزرگ آمریکا، تمامی فرماندهان فرار کردند و جنگجویان محلی اکنون در خانه می ‌مانند یا به عنوان کارگر روزمزد کار می ‌کنند و حتی دالر دریافت می‌کنند.
     بر اساس این گزارش، نواحی هم مرز با قندهار از مراکز اصلی مورد هجوم نیروهای آمریکایی برای واداشتن طالبان به عقب ‌نشینی و خروج از قندهار هستند.
     ساکنان محلی این مناطق بر این باورند که این اقدامات امکان برقراری ارتباط میان فرماندهان و جنگجویان محلی طالبان را به شدت با مشکل روبرو کرده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر