۱۳۸۹ آذر ۱۵, دوشنبه

آیا حامدکرزی ضد آمریکایی شده است؟!


۱۳۸۹/۹/۱۵
رئیس جمهور هم به خوبی می داند که اگر حامیان غربیش همین امروز از کشور ما بیرون روند،فردا تکیه بر قدرت در ارگ برای هر کسی ناممکن خواهد بود چراکه طالبان حتی یک روز را هم هدر نمی دهند و زندگی را به کام افغانها تلخ خواهند کرد 

          به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، این موضوع بر همگان هویداست که رئیس جمهور کرزی از مدتی است که ضد آمریکایی ها شده است.
        معلوم نیست خواب خوش ایشان در مورد امریکا چه بوده است اما طبق نظریات روزنامه آرمان ملی، یک نکته مسلم است که پیش آمد وضعیت جدید در افغانستان مرهون تلاش های امریکا بوده است ورنه جناب رئیس جمهور خدا می داند در کجای کره زمین حالت اسفباری می داشتند.
       آرمان ملی با این درآمد طنز گونه می خواهد به رئیس جمهور گوش زد کند که افغانستان در شرایط کنونی به همیاری جهانیان و به ویژه امریکا نیاز دارد ورنه طالبان که در پشت دربهای کابل دم گرفته اند، دود از دمار انسانهای مظلوم این سرزمین به در می آورند و خرمن هستی ما را که در این نه سال فراهم شده است بر باد می دهند.
      اکنون معلوم نیست رئیس جمهوری با چه اميدوارى یک باره به فکر کسب چهره ملی افتاده است. ظاهرا وی می خواهد بنابر اعمـال عاقبت نیاندیشانه خود، افغانستان و نظام نوپای آنرا که اکنون هم در اثر سهل انگاری ها و مدیریت ضعیف افغانستان در آستانه سقوط قرار دارد، به پرتگاه نیستی بیاندازد.
      اما رئیس جمهور باید بداند که انسانهایی که به شخصیت های ملی مبدل شده اند در نتیجه سالها مشقت و مرارت و مردمداری به آن حد رسیده اند که اکنون برای رسیدن به چنان جایگاهی دیر شده است.
      رئیس جمهور هم به خوبی می داند که اگر حامیان غربی او همین امروز از کشور ما بیرون روند، فردا تکیه بر قدرت در ارگ برای هر کسی ناممکن خواهد بود چراکه طالبان حتی یک روز را هم هدر نمی دهند و زندگی را به کام افغانها تلخ خواهند کرد.
     مصالح مملکت ایجاب می کند که برای وطن و آرمان های مردم باید اندیشید. هیچ افغانی از بیگانگان دل خوشی ندارد اما همه می دانیم که شرایط موجود برای بقا و هستی نظام غنیمت است و باید از آن بهره ها برد و استفاده ها کرد.
      غربی ها هم این را نیک بدانند که اگر افغانستان را بار دیگر رها کنند و بگذارند که در آن تن خبیث تروریزم چاق و فربه شود، این غفلت سرانجام به سراپرده های خودشان خواهد رسید و ایشان در کشور خود نیز آرام نخواهند بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر