۱۳۸۹ آذر ۱۵, دوشنبه

زاخیلوال:آیکن بیری از نام من سوءاستفاده کرد


 ۱۳۸۹/۹/۱۵
كارل ایكن بیری، از نام من برای تایید نظرات خود درباره حامدکرزی سوء استفاده كرده است،این عمل كاملا غیرحرفه‌ای، توهین آمیز و غیردیپلوماتیک است و این مساله، دیگر هیچ اعتمادی بین من و ایكن بیری باقی نمی‌گذارد 

      به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، عمر زاخیلوال، وزیر مالیه افغانستان اظهار كرد روابط با سفارت امریكا در كابل به علت مكالمات افشا شده امریكا، تیره شده است.
      زاخیلوال طی كنفرانس خبری تصریح كرد وی هرگز از واژه ضعیف برای توصیف حامد کرزی، رئیس جمهور افغانستان استفاده نكرده و تصریح كرد كه كارل ایكن بیری، سفیر امریكا در افغانستان از نام وی برای تایید نظرات خود درباره حامدکرزی سوء استفاده كرده است.
      وزیر مالیه افغانستان گفت این عمل كاملا غیرحرفه‌ای، توهین آمیز و غیر دیپلوماتیک است. این مساله، دیگر هیچ اعتمادی بین من و ایكن بیری باقی نمی‌گذارد.
      در میان 250 هزار مكالمه دیپلماتیك منتشر شده امریكا توسط ویكی لیكس، گزارش شده است كه زاخیلوال در مكالمه ماه فوریه خطاب به ایكن بیری اظهار كرده بود كه حامدکرزی شدیدا مردی ضعیف است كه به حقایق گوش نمی‌دهد.
      زاخیلوال، وزیر مالیه افغانستان گفت من به رئیس جمهور حامد کرزی ‌گفتم چنانچه كوچكترین تردیدی دارد كه من چنین فكری در مورد وی می‌كنم،‌ در آن صورت با كمال میل استعفا می‌دهم اما حامدکرزی گفت گمان نمی‌كند من چنین حرفی زده باشم و از من خواست تا در سمت خود باقی بمانم.
      زاخیلوال افزود قطعا این اتفاق نه تنها به روابط من با سفیر امریكا بلكه به روابط وی با برخی از وزرای دولت نیز لطمه زده است.
      زاخیلوال در پاسخ به پرسشی مبنی بر این كه آیا سفیر امریكا و یا مقامات دیگر سفارت باید استعفا دهند، گفت این به مساله ایكن بیری بستگی دارد.
      براساس نوشته های روزنامه چراغ، گزارش شده است که وزیر مالیه افغانستان همچنین در مكالمات منتشر شده خطاب به ایكن بیری گفته است حامدکرزی به سرعت تحت تاثیر سخنان كسانی قرار می‌گیرد كه نزد وی می‌آیند تا گزارشی از واقعات غیر قابل باور توطئه علیه وی بدهند.
      حامد کرزی اظهار كرد وی نسبت به این مساله كه احتمالا برخی از وزرایش در مورد وی سخن بگویند، مطلع است و این چیزی است كه برای هر دولتی در سراسر جهان اتفاق می‌افتد اما امریكا با این كار زاخیلوال را بی‌آبرو كرده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر