۱۳۸۹ آذر ۱۵, دوشنبه

زاخیلوال مي گويد ؛ همیشه از منافع رییس جمهور دفاع کردم


۱۳۸۹/۹/۱۴
وزیر مالیه کشور اسناد ویکی لیکس درباره خودش مبنی بر این که وی رییس جمهور کرزی را یک شخص ناتوان خوانده است به شدت رد کرد .

      به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، حضرت عمر زاخیلوال، وزیرمالیه کشور روز شنبه در نشستی خبری اسناد محرمانه را ازسوی ویکی لیکس را یک توطئه خواند و گزارش ویکی لیکس را در بارۀ خودش به شدت رد کرد.
     گفتنی است که پیش از این ویکی لیکس گفته بود که آقای زاخیلوال رییس جمهور کرزی را یک شخص ناتوان گفته است. اما وی گزارش اخیر ویکی لیکس را دربارۀ خودش یک اتهام می خواند و تأکید می کند که این گفته ها دور ازحقیقت اند.
     وزیرمالیۀ کشور گفت که پیش از این در نشست هایی که با سفیرایالات متحد امریکا و دیگرمقام های خارجی داشته است همواره از موقف رییس جمهورکرزی دفاع کرده است.
     عمر زاخیلوال دراین راستا چنین گفت؛ در ۱۰۰ فیصد ۱ فیصد هم حقیقت ندارد که من به رییس جمهور خود ضعیف گفته باشم بلکه بر عکس مثال های بسیار زیادی داده ام و تمام کسانی را که نام بردم شاهدانم است، اضافه تر از آن تمام سفیرهایی که دراین جا کار کرده اند با ما ارتباط داشته یا هنوز هم است و یا نیستند شاهد ما هستند.
     وی همچنین گفت من همچنان از منافع رئیس جمهور و مردم افغانستان نمایندگی خواهم کرد واجازه نخواهم داد که حوادث نامطلوب روابط ما را با جامعه جهانی متاثر سازد.
     از سویی هم وی از گفته های اخیرسفیرایالات متحد امریکا دربارۀ رییس جمهورکرزی وخودش انتقاد کرد.
     گفتنی است که صفحۀ اینترنتی ویکی لیکس از زبان سفیرایالات متحد امریکا در کابل نگاشته است که رییس جمهور کرزی یک رهبر ناتوان و هذیان گو است ودراین گزارش آمده است که وزیر مالیۀ افغانستان دربارۀ رییس جمهورکرزی همین باور را دارد.
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر