۱۳۸۹ دی ۵, یکشنبه

ریختن خون افغانها برای خارجی‌ها اهمیتی ندارد


 ۱۳۸۹/۱۰/۵
برای جلوگیری از كشته شدن افراد بی گناه، بهتر است نظامیان خارجی به بیرون از ولایات انتقال یابند. این طرح، كاهش تلفات نظامیان خارجی را نیز در پی دارد 

      به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، رمضان بشردوست، عضو پارلمان سابق افغانستان نیروهای خارجی مستقر در ولایات را مسئول كشتار غیرنظامیان خواند و افزود نیروهای خارجی باید برای تامین امنیت، بلخ را ترك كرده و به خارج از آن منتقل شوند.
      رمضان بشردوست افزود ریختن خون غیرنظامیان افغان برای خارجی‌ها اهمیتی ندارد، به همین دلیل برای جلوگیری از كشته شدن افراد بی گناه، بهتر است نظامیان خارجی به بیرون از ولایات انتقال یابند.
      این عضو پارلمان افغانستان در گفتگو با فارس نیوز تصریح كرد نظامیان خارجی‌ باید روزها از ساعت هفت صبح تا ساعت 19 عصر در داخل شهر تردد نكنند زیرا آنها هدف حملات انتحاری هستند.
      وی همچنین افزود این طرح، كاهش تلفات نظامیان خارجی را نیز در پی دارد اما چون جان این نظامیان برای مقامات بلندپایه آنها ارزشی ندارد، آنها دستور تخلیه شهر را برای نیروهای خود صادر نمی‌كنند.
      رمضان بشردوست با بیان این كه اكثر نظامیان آمریكایی مستقر در افغانستان افراد فقیری هستند گفت این افراد برای یافتن لقمه‌ای نان وارد افغانستان شده‌اند و خون آنها برای مقامات آمریكایی هیچ ارزشی ندارد.
      وی تاكید كرد ناتو و آمریكا به دعوت و درخواست دولت افغانستان وارد كشور نشده‌اند، بلكه آنها در شرایطی خاص با تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل وارد این كشور شده‌اند.
     به گفته نامزد سابق ریاست جمهوری افغانستان، دولت افغانستان در تصمیمات و اقداماتی كه نیروهای خارجی انجام می دهند هیچ نقشی ندارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر