۱۳۸۹ بهمن ۲, شنبه

زنان افغان هدف جدید دولتمردان غربی !


 ۱۳۸۹/۱۱/۳
اگر زنان افغانی به سراغ ما نمی آیند خوب ما به سراغ آنها می رویم. آمریکا قصد دارد این جوجه اردک های زشت (زنان افغان) را به قوهای زیبایی بدل کند که تا کنون دولتمردان افغانستان قدر آنان را ندانسته اند 

به گزارش بخش سیاسی شبکه اطلاع رسانی افغانستان ( afghanpaper ) ، ترنت هیکمن فرمانده ارشد نیروهای آمریکایی مستقر در افغانستان در جدید ترین سخنان خود اظهار داشته است که آمریکا قصد دارد با مد نظر قرار دادن الگوهای توسعه غربی و ارزش های آمریکایی به سراغ زنان افغانستان برود.
     وی در این باره اظهار داشته است که اگر زنان افغانی به سراغ ما نمی آیند خوب ما به سراغ آنها می رویم. آمریکا قصد دارد این جوجه اردک های زشت (زنان افغان) را به قوهایی زیبایی بدل کند که تا کنون دولتمردان افغانستان قدر آنان را ندانسته اند.
     مج نینا داماتو فرمانده اردوگاه تفنگداران دریایی آمریکا در ولایت هلمند راجع به اجرایی کردن این طرح گفت: آمریکاییها ترویج سواد را نخستین گام برای تحقق اصلاحات زنان افغان می دانند در همین راستا از ماه آینده زنان افغانی می توانند از طریق برنامه ای در رادیو، جهان جدیدشان را شکل دهند از این راه که با در دست داشتن تنها یک کاغذ و قلم هر روز این برنامه رادیویی ۳۰ دقیقه ای را که حروف الفبای پشتو، خواندن کلمات و دستور زبان را درس می دهد دنبال کنند.
وی افزود: این برنامه رادیویی برای زنان ۲۵ تا ۴۰ ساله افغانی در نظر گرفته شده که تا به حال پایشان را در مکتب نگذاشته اند یا بدون همراهی یکی از مردان خانواده شان جایی نرفته اند.
      ظاهرا این طرح عملی است زیرا رادیوهای دستی چینی که نیروهای نظامی بین المللی در چهار سال گذشته بین دهها هزار افغانی پخش کرده اند از محبوبیت بالایی بین مردم برخوردار است به حدی که بر اساس گزارشها حدود ۸۴ فیصد از افغانها و از جمله زنان هر روز به این رادیوها گوش می دهند.
      این طرح آمریکایی در درجه اول بسیار خوب جلوه می کند زیرا میزان پایین سواد مانعی در راه ثبات جامعه و همچنین ایجاد هویت ملی می باشد و از آنجایی که شوروی و رهبران طالبان متعمداً نرخ سواد را پایین آورده اند، اکنون میزان سواد در کشورمان 30 فیصد است که این رقم در ولایتی مانند هلمند در مورد مردان هشت فیصد و در زنان یک فیصد است.
      اما واضح است که اجرای این طرح باعث گرایش هرچه بیشتر افغانها به غرب و فرهنگ و رسوم غربی می شود. لذا برخی از آگاهان مسائل اجتماعی و فعالان حقوق زنان بر این باورند که پروژه غربی سازی زنان در افغانستان که توسط آمریکا دنبال می شود، تبعاتی همچون افزایش چشمگیر آرایش، برداشتن حجاب، مانکن گرایی و برگزاری فشن شو های دختران افغان را در پی خواهد داشت.
      مسلما غربیها به قدرت زنان در طول تاریخ آگاهی کامل دارند و می دانند اگر بتوانند کنترل زنان جامعه افغانی را تا حدودی به دست گیرند، به راحتی می توانند فرهنگ و عقاید خود را در افغانستان پیدا نمایند و هنگامی که فرهنگ کشوری تغییر کرد، تغییر سرنوشت زندگی انها به گونه ای که دیگران میخواهند، کار آسانی است.
      لذا این سوال بیش از پیش مطرح می شود که چرا اجرای چنین طرحی از سوی وزارت معارف افغانستان صورت نمیگیرد؟ ما مخالف سوادآموزی و شرکت فعال زنان در عرصه های مختلف نیستیم، ولی چرا غربیها زنان افغان را آموزش دهند؟ روشن است که اگر آنها یک کلمه بیاموزند در پی آن دیگر اهداف خود را نیز اجرایی می کنند و برای طرح ریزی مقاصدشان از هم اکنون برنامه می چینند؟
       همین اکنون به وضوح می توان دید که بدون فعالیت علنی شبکه های رسانه ای غربی در افغانستان، چقدر زنان افغانستان دچار غرب زدگی شده اند و ملزم بودن به عقاید مسلمانی خود را فراموش کرده اند. حال تجسم کنید اگر این بار خود غربیها عملا بصورت واضح وارد عرصه شوند، احتمال چه خطراتی از جمله کشف حجاب وجود دارد!
      با این تفاصیل ضرورت هرچه بیشتر فرهنگ سازی از سوی دولتمردان بخصوص وزارت فرهنگ و وزارت معارف بیشتر جلوه گر می شود. لذا خطاب به این دو وزیر و همه مسئولان ذی ربط می گوییم که عالی جنابان به جایی اینکه هر روز به فکر نقشه ای جدید برای رسیدن به مقاصد شخصی تان باشید، کمی هم به فکر فرهنگ مردم کشورتان باشید تا غربیها نامسلمان برای خانواده شما جمهوری خواهان مسلمان تصمیم نگیرند؟

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر