۱۳۸۹ دی ۲۱, سه‌شنبه

برای داشتن یک نظام سیاسی سالم؛ اردوی ملی باید از سیاست دور باشد...


۱۳۸۹/۱۰/۱۹

رییس جمهور کرزی در دیدار با قوماندانان قطعات اردوی ملی و سایر ارگان های امنیتی اعلام کرد تا زمانی که وزارت دفاع ملی از سیاست دور نشود نظام سالم سیاسی در افغانستان به میان نخواهد آمد 


به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، رییس جمهور کرزی روز شنبه در دیدار با قوماندانان قطعات اردوی ملی و سایر ارگان های امنیتی خواهان یک اردوی بی طرف و به دور از سیاست در افغانستان شد.

به باور وی تا زمانی که وزارت دفاع ملی از سیاست دور نشود نظام سالم سیاسی در افغانستان به میان نخواهد آمد.

رییس جمهور در این دیدار به سیاسی شدن اردو در زمان حاکمیت حزب خلق اشاره می کند و می گوید که این کار سبب شد که پس از سرنگون شدن این نظام اردوی افغانستان در هم شکند و سربازان آن مصروف فعلیتهای سیاسی شدند.

حامد کرزی گفت، به دنبال سقوط رژیم حامی شوروی در افغانستان وضعیت اردو نسبت به گذشته ناگوار تر شد، سرباز و وسایط آن بر تنظیم های مجاهدین توزیع شدند و از آنجا بود که سقوط اردو آغاز گردید.

به گفته وی سرباز و سلاح اردو برای اهداف سیاسی در برابر کشور خودشان مورد استفاده قرار گرفت و امروز نتیجه آن را می بینیم.

وی در عین حال از وزارت دفاع ملی میخواهد تا در آموزش و تجهیز اردوی ملی به گونه جدی تلاش کند تا روی این نیروها ارتش دیگر کشورها را آموزش دهند.

به گفته رییس جمهور تا زمانی که گزینش افراد در وزارت دفاع ملی بر بنیاد رقابت آزاد و دانش و بدون در نظر داشت قوم انجام نشود اردوی ملی نیرومند نخواهد شد.

وی همچنین تأکید کرد که برای تجهیز شدن اردوی ملی با وسایل پیشرفته هوایی و زمینی با کشورهای کمک کننده در تماس است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر