۱۳۸۹ دی ۲۵, شنبه

در پي درخواست ايران براي بازداشت تظاهرات كنندگان : حكومت قصد ندارد عليه قانون و آزادي بيان عمل نمايد


۱۳۸۹/۱۰/۲۵
حکومت قصد ندارد علیه قانون و آزادی بیان عمل کند. کابل، تهران نیست و بربنیاد قانون اساسی افغانستان، هر کس حق دارد در هر موردی نظر خود را ابراز کند 

       به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، حکومت افغانستان درخواست سفارت ایران در کابل را مبنی بر بازداشت تظاهرکنندگان در برابر سفارتخانه آن کشور، رد کرده است.
      رفیع فردوس، مشاور مرکز رسانه های حکومت افغانستان به رسانه ها گفته است حکومت قصد ندارد علیه قانون و آزادی بیان عمل کند و حکومت قصد ندارد علیه این قانون عمل کند.
      رفیع فردوس افزود کابل، تهران نیست و بربنیاد قانون اساسی افغانستان، هر کس حق دارد در هر موردی نظر خود را ابراز کند.
      به دنبال تظاهرات شماری از شهروندان پایتخت در روز پنجشنبه، سفیر ایران در کابل هشدار داد که در صورت عدم شناسایی و بازداشت تظاهر کنندگان، حکومت ایران در مورد ترانزیت مواد نفتی و برخی مسایل دیگر با افغانستان، تجدیدنظر خواهد کرد.
     این در حالیست که براساس اطلاعات صبح بخیر افغانستان و بی بی سی، تظاهر کنندگان برای چهارمین بار، از حکومت ایران خواسته اند تا به توقف تانکرهای مواد نفتی تاجران افغان خاتمه دهد.
     برخی از کارشناسان و آگاهان سیاسی نیز می گویند هیچ کس حق منع تظاهرات را ندارد، چنانچه در ماده 36 قانون اساسی افغانستان آمده است اتباع افغانستان حق دارند بدون حمل سلاح، برای تامین مقاصد جایز و صلح آمیز، اجتماع و تظاهرات کنند.
     در مورد تظاهرات روز پنجشنبه ایران می گوید تظاهرکنندگان عوامل غربی بودند که مخالف بهبود روابط دو کشور هستند.
     حدود یکهزار و ششصد تانکر حامل مواد سوخت از حدود یک ماه قبل تاکنون در مرزهای ایران متوقف شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر