۱۳۸۹ دی ۲۱, سه‌شنبه

در پی سفر وزیر خارجه آلمان به پاکستان؛ افشای طرح خروج آلمان از افغانستان..


۱۳۸۹/۱۰/۱۹
حکومت آلمان طرح خروج نیروهایش از افغانستان را تهیه کرده است و طی ماه جاری میلادی از پارلمان این کشور نیز خواهد خواست تا آن را تصویب کند 

      به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، حکومت آلمان طرح خروج نیروهایش از افغانستان را تهیه کرده است و طی ماه جاری میلادی از پارلمان این کشور نیز خواهد خواست تا آن را تصویب کند.
      این طرح توسط وزارتهای دفاع و خارجه آلمان تهیه شده در بازدید گیودو وستروله، وزیر خارجه آلمان از پاکستان افشا شده است.
      این طرح قرار است هفته آینده به کابینه آنگلا مرکل ، صدراعظم این کشور ارسال و سپس در تاریخ 28 ماه جاری میلادی به پارلمان جهت تصویب فرستاده شود.
     پیش بینی می شود که پارلمان آلمان این طرح را که مورد حمایت اپوزیسیون نیز می باشد تصویب نماید.
     در بخشی از این طرح آمده است که حکومت آلمان قادر است تا نیروهای خود را در افغانستان کاهش دهد. گفتنی است که آلمان در میان کشورهای عضو ناتو با داشتن 4600 سرباز دارای جایگاه سوم نظامی در افغانستان است.
    این طرح قرار است در حالی به تصویب برسد که مردم آلمان از جنگ در افغانستان پشتیبانی نمی کنند.
    رییس ستاد مشترک ارتش و یک وزیر این کشور به ارتباط حمله هوایی که سال گذشته بنا بر اوامر افسران آلمانی در قندوز صورت گرفت و در نتیجه غیر نظامیان نیز کشته شدند از وظایف شان کنار رفتند.
    رییس جمهور سابق آلمان نیز که هنگام بازدید از افغانستان گفته بود آلمان برای حمایت از منافع تجارت خارجی خود باید از نیروهای مسلح استفاده کند به استعفا مجبور ساخته شد.
    طرح خروج نیروهای آلمانی پس از سفر گیودو وستروله، وزیر خارجه آلمان به پاکستان افشا شد. وی در این سفر همچنین از نقش پاکستان در مبارزه علیه جنگجویان قدردانی کرد اما خواستار همکاری بیشتر کابل و اسلام آباد در برابر تهدید ها شد.
   

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر