۱۳۸۹ دی ۱۳, دوشنبه

به آینده نزدیک و روشن افغانستان امیدوار باشید


۱۳۸۹/۱۰/۱۱
با وجود کشته شدن اکثر فرماندهان طالبان و تخريب نسبى ماشين جنگى آنها،حلقاتى به مقاصد خاص سياسى خود،از اين شکست تروريستان نه تنها سخن نمى گویند بلکه مى کوشند تا طالبان را همچنان قوى و شجاع نشان دهند 

       به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، در اثر تشديد عمليات نظامى نيروهاى ملى و بين المللى، شمار زيادى از فرماندهان طالبان در نقاط مختلف کشور به قتل رسيده و تروريستان فوق العاده ضعيف شده اند و ديگر توان رزميدن را آن چنان که لازم است، ندارند.
      به همين گونه، در اثر فعاليت شبکه هاى استخباراتى کشور خنثى سازى مواد انفجارى و حملات انتحارى تروريستان و تخريب نسبى ماشين جنگى طالبان، آنها ديگر قادر نيستند که همانند گذشته دست به انفجار و انتحار بزنند، مـورال جنگى و آدم کشى آنها، قوت پيشين را از دست داده است.
      به نقل از شاهدان عينى از ولايات هلمند و قندهار که مراکز اصلى تروريستان شمرده مى شود، بيشتر فرماندهان طالبان کشته شده اند و اگر کدام شخصی مسئوليت فرماندهى طالبان را برعهده بگيرد در اسرع وقت، از سوى نيروهاى بين المللى به قتل مى رسد و اين سبب شده است که هيچ کسى حاضر به پذيرفتن مسئوليت فرماندهى نشود.
      اما با وجود کشته شدن فرماندهان مشهور تروريستان و تخريب نسبى ماشين جنگى آنها، حلقاتى در بيرون و دورن کشور به مقاصد خاص سياسى خود، از اين شکست تروريستان نه تنها سخن نمى گویند بلکه مى کوشند تا طالبان را همچنان قوى و شجاع نشان دهند و حتى براى آنان در کشورهاى حاشيه خليج خواهان دفتر رسمى شوند.
     روزنامه آرمان ملی در ادامه نوشته است حلقاتى که در درون نظام افغانستان جای گرفته اند و داراى تفکر طالبى هستند به بهانه هاى گوناگون نمى خواهند تروريستان سرکوب شوند و تلاش مى کنند جلو عمليات علیه طالبان را بگيرند.
     برخى از شبکه هاى استخبارات بين المللى که از طالبان استفاده ابزارى مى کنند نيز قصد سرکوب و نابودى طالبان را ندارند و همواره از دست بالاى تروريستان در جنگ سخن مى زنند و دورنماى افغانستان را تاريک نشان مى دهند.
     با توجه به همين ملاحظات، کسانى که در دولت افغانستان مردم و وطن شان را دوست دارند بايد چهره کسانى را که در دورن نظام افغانستان نفوذ کرده اند و از طالبان جانبدارى مى کنند، افشا سازند و به آنها اجازه ندهند که جلو عمليات نظامى علیه تروريستان را بگيرند.
     اگر اين امر مهم تحقق پيدا کند، گليم تروريستان از افغانستان جمع خواهد شد و صلح و ثبات در کشور برای همیشه برقرار خواهد ماند.
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر