۱۳۸۹ بهمن ۲, شنبه

نامه های سربازان آلمانی از افغانستان بررسی می شود

۱۳۸۹/۱۰/۳۰

 نامه های سربازان آلمانی از افغانستان بررسی می شود

اکثریت نامه های باز شده از سربازان مستقر در ولایت مزار شریف بوده که در سه ماه گذشته به آلمان ارسال شده است 

به گزارش روزنامه ( فرانکفرتر رونشو) نامه های ارسالی سربازان آلمانی از افغانستان به آلمان مرتب باز شده و مورد بررسی قرار گرفته است.
مسؤول نیروهای ارتش آلمان در پارلمان این کشور گفته است : بر اساس شواهد کافی اتهام جرم می تواند مطرح شود.
مسؤول نیروهای ارتش آلمان در پارلمان این کشور آقای هلموت کنیگ هوس به وزیر دفاع آلمان آقای گوتنبرگ مکتوبی اطلاع داده و درخواست تحقیق را در این مورد شده است.

یکی از سخنگویان وزارت دفاع المان روز چهارشنبه در برلین گفته است که این وزارت اتهام مطرح شده را بسیار جدی می گیرد.
مسؤول بخش ارتش آلمان در پارلمان گفته است، او در مسافرتش به افغانستان این جریان را از سربازان آلمانی در افغانستان مطلع شده است. سربازان آلمانی به او گفته اند نامه های ارسالی شان به آلمان باز شده و به ادرس ها رسیده است و شمار زیادی نیز باز شده ولی بدون محتوا به ادرس های ارسالی رسیده است.

تا حال معلوم نیست که این نامه ها در کجا و توسط چه افرادی بازشده است که در هر صورت این عمل برای دعوای یک جرم بالقوه وجود دارد.

مسؤول بخش نیروهای ارتش آلمان در پارلمان گفته است که اکثریت این نامه های باز شده از سربازان مستقر در ولایت مزار شریف بوده که در سه ماه گذشته به آلمان ارسال شده است.

گرچه این گزارش شام روزسه شنبه از طریق یک رسانه آلمانی به نشر رسیده است ، ولی در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه اکثریت روزنامه ها ، رادیو ها و تلویزیون آلمان خبر کنترول نامه های سربازان آلمانی مستقر در افغانستان که به فامیل و دوستان شان به آلمان فرستاده شده است ، مورد بحث و بررسی قرار داده اند و رادیوها مرتب این گزارش را نشر می کنند.

آقای گوتنبرگ وزیردفاع آلمان این عمل را یک جرم می داند که باید به شدت مورد پیگیری قرار گیرد.

مسؤول نیروهای ارتش آلمان در پارلمان ابعاد گسترده این گزارش را در اواخر شام روز چهارشبنه چنین بیان نمود: در هرهفته بیش از 200 هزار نامه از طرف عساکر آلمانی از طریق امکانات ترانسپورتی ارتش آلمان از افغانستان به المان می رسد و بعدا از طریق شرکت پست آلمان به ادرس های مربوطه انتقال می یابد.

به گفته اقای کنیگ هوس شماری از این پاکت ها بدون نامه به ادرس ها رسیده است و شمار زیادی از این نامه ها نیز کاملا مفقود شده است.

اینکه تا چه مدتی طول خواهد کشید تا مجرمین این جریان گرفتار شوند ، معلوم نیست ولی اینکه اعتماد نیروهای آلمانی به ارسال نامه از افغانستان به فامیل شان مدت ها طول خواهد کشید معلوم است.

این خبر در حالی منتشر می شود که پارلمان آلمان به تاریخ 28 ماه جنوری تمدید مامورت نیروهای آلمانی در افغانستان را مورد بررسی قرار می دهد.


 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر