۱۳۸۹ بهمن ۲, شنبه

1389/10/29 چهارشنبه

بارديگر نيروهاي امريكايي به قرآن كريم بي حرمتي كردند

نيروهايي امريكايي با حمله به مدرسه علميه امام صادق (ع) منطقه سوخته ولسوالي ناهور ولايت غزني، محراب مسجد اين مدرسه را تخريب، يك روحاني را كشته و به قرآن شريف بي حرمتي كردند.

به گزارش اداره كل امور اتباع و مهاجرين خارجي به نقل از خبرگزاري صداي افغان ,حجت الاسلام والمسلمين عليجان زاهدي مسئول بنياد جهاد و معاون سياسي حزب وحدت ملي اسلامي افغانستان گفت: هلي كوپترهاي نظامي امريكايي با حمله به منطقه سوخته ولسوالي ناهور ولايت غزني، سه فرد ملكي را كشته و به قرآن شريف بي حرمتي كردند.

به گفته آقاي زاهدي، نيروهاي امريكايي در شب پانزدهم جدي سال روان، با حمله نظامي به منطقه سوخته ناهور ولايت غزني 2 تن از افراد ملكي را كشته و سپس اجساد آنان را تيرباران كردند.

زاهدي افزود: نيروهاي امريكايي پس ازاين عمل، سراجساد را هدف فير مرمي داده به طوري كه چهره اين افراد قابل شناسايي نمي باشد.

معاون حزب وحدت ملي اسلامي افغانستان، خاطرنشان كرد: «سربازان امريكايي با حمله به مدرسه علميه امام صادق (ع) يكتن از روحانيان ساكن در اين مدرسه را مورد حمله قرار داده و مقابل سگ خود انداختند، به طوري كه شكم وي توسط سگ دريده شده است

زاهدي گفت: سربازان امريكايي به سينه و صورت اين روحاني تيراندازي كرده كه چهره وي قابل تشخيص نمي باشد.

او تصريح كرد: «نيروهايي امريكايي پس از تخريب محراب مسجد اين مدرسه علميه، به يك جلد قرآن شريف بي حرمتي كرده و به سوي آن تيراندازي و آن را سوراخ سوراخ كرده اند

حجت الاسلام زاهدي خاطرنشان كرد: فرداي آن شب، بيش از 2 هزار تن از مردم منطقه اجساد را به ولايت غزني انتقال داده و خواستار رسيدگي به اين قضيه از سوي دولت شدند. اما مقامات محلي گفته اند كه آنها هيچ گونه اطلاعي از اين عمليات نداشته و هيچگونه توجيهي هم براي عمليات در اين منطقه امن نمي باشد.

ولسوالي ناهور به دليل عدم حضور مخالفين مسلح از مناطق امن ولايت غزني محسوب مي شود كه تاكنون هيچگونه عمليات مسلحانه اي از آن عليه دولت انجام نشده است.

پيش از اين نيز در ماه ميزان سال 1388 نيروهاي امريكايي با حمله به يكي از مناطق ولايت ميدان وردك، و هتك حرمت قرآن كريم، آن را به آتش كشيده بودند كه عكس العمل شديد علماء و تظاهرات ضد امريكايي دانشجويان و مردم در شهرهاي مختلف افغانستان را بدنبال داشت.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر