۱۳۸۹ دی ۱۳, دوشنبه

دربازگشت والی هرات از امارات متحده عربی؛ هرات یکی از 8 زون اقتصادی کشور...


۱۳۸۹/۱۰/۱۳
معرفی هرات به عنوان یک ولایت با ظرفیت برای مبدل شدن به یکی از مراکز اقتصادی کشور و جلب علاقمندی ها برای سرمایه گذاری در این ولایت از جمله عمده ترین اهداف سفر داکتر صبا به امارات متحده عربی عنوان شده است 

       به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، معرفی هرات به عنوان یک ولایت با ظرفیت برای مبدل شدن به یکی از مراکز اقتصادی کشور و جلب علاقمندی ها برای سرمایه گذاری در این ولایت از جمله عمده ترین اهداف سفر داکتر صبا به امارات متحده عربی عنوان شده است.
      این مطلب را داکتر داوود صبا ، والی هرات در بازگشت از امارات متحده عربی عنوان کرد. والی هرات که روز دوشنبه هفته قبل بنابر دعوت رسمی کشور امارات متحده عربی عازم شهر دبی گردیده بود پس از بازگشت در جمع رؤسای ادارات در مهمانخانه میدان هوایی هرات گفت در جریان این سفر دیدارهایی را با وزیر دولت در امور خارجه ، نماینده خاص امیر امارات در امور افغانستان و پاکستان و وزیر تجارت آن کشور انجام داده است.
     گفتنی است که در جریان این دیدارها ، فرصتهای سرمایه گذاری در هرات تشریح و از تجار و سکتور خصوصی امارات دعوت شده است تا در بخشهای انکشافی ، اقتصادی و صنعتی در هرات سرمایه گذاری نمایند.
      به گزارش خبرگزاری پامیر، دکتر داوود صبا همچنین پیرامون دستاوردهای سفرش چنین گفت ؛ شما می دانید که فعلا در سطح افغانستان طرح بر آن است که ما هشت زون اقتصادی را ایجاد کنیم و هرات می تواند یکی از این زون ها مطرح شود و بیشتر کار سفر ما معرفی هرات از این جهت بود.
     والی هرات همچنان افزود؛ به نظر ما هرات امکاناتی را برای برقرار نمودن ارتباط تجارتی با امارات متحده عربی دارد که سایر ولایات از آن بهره مند نمی باشند.
      گفتنی است که همچنین ساخت یک شهرک در میدان هوایی هرات و ساخت انستیتوت زعفران هرات که بتواند زنجیره تولید زعفران را از نقطه نظر کیفیت تامین نموده و زعفران هرات دسترسی به مارکت های امارات متحده عربی پیدا نماید، از جمله مواردی اند که از سوی مقامات آن کشور وعده همکاری داده شده است.
      به گفته والی هرات در آینده ای نزدیک هیأت تجارتی امارات متحده عربی به هرات خواهند آمد تا فرصتهای سرمایه گذاری را مطالعه و زمینه را برای گسترش و توسعه تجارتی مساعد سازند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر