۱۳۸۹ آبان ۱۹, چهارشنبه

یافت هزاران ورق رایدهی شمارش نشده در تحویلخانه ها



۱۳۸۹/۸/۱۹

دهها هزار اوراق رای دهی شمارش نشده در انتخابات پارلمان به صندوقهای رای دهی انداخته شده بودند،بصورت ناگهانی در تحویل خانه های کمیسیونهای مستقل انتخاباتی افغانستان یافت شده اند 



      به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، نور محمد نور، منشی مطبوعاتی کمیسیون مستقل انتخابات گفته است دهها هزار اوراق رای دهی شمارش نشده در انتخابات پارلمان به صندوقهای رای دهی انداخته شده بودند، بصورت ناگهانی در تحویل خانه های کمیسیونهای مستقل انتخاباتی افغانستان یافت شده اند.

       نور محمد نور بیان داشته است اطلاعات فاش شده در وسایل اطلاعات جمعی درباره اینکه کمیسیون بطور غیر منتظره اوراق رای دهی را پیدا کرده که تابحال شمار نشده بودند، تایید کرد.

       به گفته منشی مطبوعاتی کمیسیون مستقل انتخابات، اوراق شمارش نشده را کارمندان کمیسیون های منطقوی در 511 مرکز رای دهی پیدا کرده اند.

       وی همچنین گفت البته زمانیکه کمیسیون های ولایتی این اوراق رای دهی را یافتند، آنها در حضور شاهدان شمارش شدند.

       کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان نمی تواند تعداد دقیق اوراق رای دهی را معلوم کند که در انتخابات پارلمانی به صندوق های رای ریخته شده اند. ابتداء رقم 4 میلیون، چند روز بعد 5.3 میلیون و بالاخره 1.3 میلیون ورق رایدهی فاقد اعتبار اعلام گردید.

       براساس اطلاعات روزنامه چراغ، هم زمان کمیسیون سمع شکایات و اعتراضات دوسیه های 418 نامزد را که به جعل کاریها و دغل بازی ها متهم شده به دادستانی کل ارسال داشته است که از جمله آنها 60 نماینده برحال پارلمان شامل می باشند.

       در عین حال، در کابل و ولایات دیگر تظاهرات نامزدان که به پارلمان راه نیافته و طرفداران انها جریان دارند که لغو انتخابات و برگزاری انتخابات نو را مطالبه می کنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر