۱۳۸۹ آذر ۲, سه‌شنبه

هدف ناتو از اشغال افغانستان چیست؟


۱۳۸۹/۸/۲۹

نتایج یک بررسی تازه حکایت از آن دارد که بیش از 90 درصد مردم افغانستان نمی دانند چرا نیروهای ناتو به رهبری آمریکا به افغانستان حمله کرده و آن را به اشغال خود درآورده است! 


به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، نتایج یک بررسی تازه حکایت از آن دارد که بیش از 90 درصد مردم افغانستان نمی دانند چرا نیروهای ناتو به رهبری آمریکا به افغانستان حمله کرده و آن را به اشغال خود درآورده است!

بررسی شورای بین المللی امنیت و توسعه نشان می دهد 92 درصد از مردم افغان شرکت کننده در این تحقیق اصلا راجع به حادثه تروریستی یازدهم سپتامبر 2001 چیزی نشنیده اند.

این در حالی است که مقام های ناتو، پس از نزدیک به یک دهه اشغال نظامی افغانستان، در اجلاس لیسبون سرگرم آن هستند تا مقدمات ادامه اشغال افغانستان برای چند سال آینده را فراهم کنند.

نورین مک دونالد، رییس این شورای بین المللی می گوید این عدم آگاهی درباره دلیل حضور نیروهای ناتو در افغانستان علت اصلی دیدگاه بسیار منفی مردم نسبت به عملیات ما در افغانستان است.

براساس اطلاعات آنتی وار، نتایج حاصل از این بررسی همچنین نشان داد که بیشتر مردم در جنوب افغانستان جدایی طلبند و خواهان تشکیل کشور مستقل پشتونستان هستند که البته برخی از مناطق قبایلی پاکستان را هم در بر می گیرد.

چهل درصد مردم جنوب افغانستان طبق این بررسی معتقدند هدف ناتو از اشغال افغانستان از میان برداشتن اسلام است.

نیروهای ناتو به رهبری آمریکا در سال 2001 و در پی حمله های تروریستی طالبان به خاک آمریکا و به بهانه مبارزه با تروریسم افغانستان را اشغال کردند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر