۱۳۸۹ آبان ۲۳, یکشنبه

وضعيت برندگان انتخابات : تغییراتی اساسی در راه است...


23-8-89
تغييرات اساسي در راه است...

شماری از نامزدانی که در فهرست ابتدایی بازنده اعلام شده بودند در فهرست نهایی به عنوان برنده اعلام خواهند شد و بر عکس شماری از برندگان به بازندگان تبدیل خواهند شد 


       به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، احمد ضیا رفعت، سخنگوی كمیسیون شكایات انتخابات از تغییرات گسترده درنتایج نهایی انتخابات پارلمان خبر می دهد.

       وی روزشنبه اعلام کرد که بررسی های این کمیسیون نشان می دهند؛ شماری از نامزدانی که در فهرست ابتدایی بازنده اعلام شده بودند در فهرست نهایی به عنوان برنده اعلام خواهند شد و بر عکس شماری از برندگان به بازندگان تبدیل خواهند شد.

       رفعت بدون اشاره به نام این افراد تأکید کرد تا دو روز دیگر کار رسیدگی شکایت های انتخاباتی پایان می یابد.

        وی همچنین افزود، تاكنون كمیسیون شکایات انتخابات هیچ نامزدی را به اتهام تقلب درانتخابات به دادستانی کل این كشور معرفی نكرده است. رفعت تصریح کرد، فهرست 413 نامزدی را كه كمیسیون مستقل انتخابات به اتهام تخلف به كمیسیون شكایات ارائه كرده بود ،صرفا جهت اطلاع دراختیار دادستانی کل قرارگرفته است.

        اما این در حالی است که دادستانی کُل از آغاز بررسی ها در بارۀ پرونده های این نامزدان سخن می گوید.

         تقلب در انتخابات پارلمانی به یک چالش عمده مبدل شده است. شمار زیادی از کاندیدانی نیز که در دومین دور این انتخابات موفق نشده اند با راه اندازی تظاهراتی خواهان برگزاری مجدد انتخابات شده اند.

         البته باید منتظر ماند ودید که چه کسانی قرار است وارد لیست برندگان شوند، ما همچنان امیدواریم که مقامات کمیسیون شکایات با صداقت و مسؤلیت پذیری و بدون توجه به قومیت به این روند ادامه دهند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر