۱۳۸۹ آبان ۱۸, سه‌شنبه

طرح احداث چهل كتابخانه در ولسوالي هاي هرات


   به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان (afghanpaper)، ریاست عمومی اطلاعات و فرهنگ ولایت هرات، از روی دست گرفتن طرح احداث چهل کتابخانه محلی در ولسوالی های گذره، انجیل، ادرسکن و پشتون زرغون خبر داد.


   ولی شاه بهره، رییس عمومی اطلاعات و فرهنگ گفت دفتر سی آر اس طرحی را پیشنهاد نموده است که بر مبنی آن چهل کتابخانه در چهل قریه هرات احداث خواهد شد.
    رییس اطلاعات و فرهنگ هرات افزود ریاست اطلاعات و فرهنگ هرات وظیفه دارد که در پانزده ولسوالی کتابخانه های مجهزی را ایجاد نماید و در ضمن مراکز فرهنگی را در آن ولسوالی ها ایجاد نماییم که ما در حال حاضر روی این طرح کار می کنیم.
   آقای بهره به تاریخ فرهنگ کتاب و کتابخوانی در هرات اشاره نموده گفت ما امیدواریم که همانطور که فرهنگ کتابخوانی در گذشته ها جایگاه خاصی داشته است باز هم این جایگاه را حفظ نماید.
براساس اطلاعات خبرگزاری پامیرپرس، آقای بهره در مراسمی که به منظور بررسی این طرح در دفتر سی آر اس برگزار گردیده بود، نیز به این موضوع چنین اشاره نمود جایگاه فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه بشری بویژه در تاریخ کشور و بخصوص در هرات را همیشه در مراتب عالی بوده است و همچنان موجودیت هفتاد کتابخانه در گذشته و حال را باعث افتخار و نشانه فرهنگ دوستی مردم افغانستان و مردم هرات باستان است.
   آقای بهره علاوه کرد ما با ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی می توانیم علم و دانش را در هرات و بین مردم علم دوست هرات گسترش دهیم و از جانب دیگر مردم را به تاریخ و فرهنگ و ثقافت خود شان آشناتر بسازیم.

   گفتنی است که در هر یک از کتابخانه های محلی کتاب مورد نیاز در عناوین مختلف، لوازم تفریحی و ورزشی برای اطفال و مقادیری مختلف قرطاسیه جات تهیه خواهد شد.
   کار احداث این کتابخانه ها در ولسوالی های هرات، در حالی آغاز می شود که چندی پیش کار کتابخانه زرنگار به کمک مالی یکی از تجار ملی در گازرگاه آغاز شد و بنابر گفته مسئولان اطلاعات و فرهنگ هرات کار ساخت در حال جریان است.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر