۱۳۸۹ آبان ۱۹, چهارشنبه

فشار رئیس جمهور بر من به هیچ وجه صحت ندارد


۱۳۸۹/۸/۱۹

هیچگونه فشاری از سوی رییس جمهور بر کمیسیون شكایات انتخاباتی نبوده اما هنوزهم برخی حلقات در داخل و بیرون به صورت مستقیم و غیرمستقیم فشار وارد می کنند 



به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، ‌احمدضیا رفعت، عضو و سخنگوی كمیسیون شكایات انتخاباتی گفت بهتر است شایعات را گسترده نکنید، این موضوع را که رئیس جمهور بر من فشار وارد کرده است به هیچ وجه صحت ندارد.

        هیچگونه فشاری از سوی رییس جمهور بر کمیسیون نبوده اما برخی حلقات در داخل و بیرون به صورت مستقیم و غیرمستقیم فشار وارد می کنند.

      از سوی دیگر، ‌احمدضیا رفعت اعلامیه ای را که تحت نام اعلامیه مشترک کمیسیون مستقل انتخابات و کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی می باشد و درباره بازشماری آرای حوزه های انتخاباتی ولایت بدخشان و شماری از محل های رای دهی ولایت ننگرهار پخش شده بود، بی اعتبار می داند.

در همین حال، کمیسیون مستقل انتخابات از رسانه ها خواسته است تا از نشر این اعلامیه خودداری کنند.

     براساس اطلاعات تلویزیون طلوع، برخی از رسانه ها گزارش داده اند که رییس جمهور کرزی می خواهد با وارد کردن فشار بر کمیسیون های مستقل انتخابات و شکایات انتخاباتی برخی از نامزدان پیروز را از فهرست نهایی نتایج حذف کند.

‌     احمدضیا رفعت می گوید تاکنون به 90 درصد شکایات دسته اول رسیدگی شده و تلاشها ادامه دارد تا پیش از فرا رسیدن عید قربان تمامی این شکایات بررسی شوند.

     سخنگوی كمیسیون شكایات انتخاباتی در یک کنفرانس خبری در کابل، این مساله را رد کرد که گویا رییس جمهور کرزی خواهان حذف نام برخی از نامزدان پیروز از فهرست نتایج نهایی انتخابات پارلمانی است.

      وی هشدار دادستانی کل را غیرقانونی دانسته علاوه کرد تا زمانیکه کار کمیسیون ها به پایان نرسد، اعمال فشار، هیچ تاثیری روی کار ما نخواهد داشت.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر