۱۳۸۹ آذر ۲, سه‌شنبه

منازل مسکونی افغانها بوسیله آمریکا تخریب می شود؟!


۱۳۸۹/۸/۲۹
ارتش آمریكا در اقدامی به تخریب منازل مسكونی افغانهایی كه بدلیل افزایش عملیات نظامی خارجیها خانه‌هایشان را ترك كرده بودند،اقدام كرده است.با آغاز این عملیات،روستاییان از ترس گرفتار شدن در معركه جنگ منازل خود را ترک كرده‌اند


به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، در شرایطی كه بدلیل افزایش عملیات نظامی نیروهای خارجی در جنوب افغانستان، مردم این منطقه منازل خود را ترك كرده‌اند، ارتش آمریكا در اقدامی كه مقابله با مخالفین دولت می‌خواند، به تخریب این ساختمان‌های مسكونی روی آورده است.

ارتش آمریكا در اقدامی كه مدعی است برای جلوگیری از پناه دادن به مخالفین دولت در افغانستان انجام می‌شود، به تخریب منازل مسكونی افغان‌هایی كه بدلیل افزایش عملیات نظامی نیروهای خارجی خانه‌های خود را ترک كرده بودند، اقدام كرده است.

براساس نوشته های نشریه گلوب، ارتش آمریكا با الگوبرداری از جنگ ویتنام برای آنچه كه جلوگیری از استفاده نیروهای طالبان از منازل روستایی و برحذر داشتن افغان‌ها از پناه دادن به آنان می‌خواند، طرحی را برای تخریب بی‌سر و صدای منازل مسكونی خالی از سكنه و خانه كسانی كه به طالبان كمك كنند، تهیه كرده است.

این صفحه از عملكرد آمریكاییها در ویتنام در حالی بازگشایی شده است كه یگان‌های رزمی ارتش این كشور در قالب اجرای طرح افزایش نیرو در جنوب افغانستان عملیات گسترده‌ای را برای آرام‌سازی مناطق دچار بحران در جنوب این كشور آغاز كرده است.

با آغاز عملیات فراگیر ارتش آمریكا در جنوب افغانستان، روستاییان از ترس گرفتار شدن در معركه جنگ منازل خود را ترك كرده‌اند و همین موضوع نیز باعث شده است تا عملكرد آمریكا در زمینه تخریب منازل مسكونی آنان انعكاس چندانی نداشته باشد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر