۱۳۸۹ آبان ۱۹, چهارشنبه

حذف نام 2 برنده دیگر انتخابات


 12-8-1389
در ادامه بررسی ها
حذف نام 2 برنده دیگر انتخابات
کمیسیون شکایات انتخاباتی در ادامه روند بررسی های خود؛ نام 2 نامزد دیگر از برنده های انتخاباتی را حذف و 152 محل رأی دهی را نیز باطل اعلام کرد 
  
     به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، کمیسیون شکایات انتخاباتی آرای 152 محل رأی دهی دیگر را در 11 ولایت کشور باطل اعلام کرد.

    احمد ضیا رفعت، عضو و سخنگوی کمیسیون شکایات انتخاباتی دیروز سه شنبه در نشست خبری در کابل گفت که آرای 152مرکز در ولایت وردک، خوست، بغلان، بادغیس، نورستان، ننگرهار، کنر، ارزگان، بلخ، قندهار و لوگر را به دلیل تقلب باطل اعلام شده است.
    وی همچنان از باطل شدن آرای دو نامزد برنده در ولایت پکتیکا و هرات نیز خبر داد.
    گفتنی است که از آغاز روند رسیدگی به شکایات انتخاباتی تا کنون آرای بیش از 649 محل رأی دهی از سوی کمیسیون شکایات باطل اعلام شده است.
          بر مبنای گفته های مسئولان کمیسیون شکایات انتخاباتی این کمیسیون دست کم 6000 شکایت را دریافت کرده است و تا کنون به 70 درصد این شکایات رسیدگی صورت گرفته است.
    آقای رفعت اظهار داشت اشخاصی که به تصامیم اتخاذ شده از سوی این کمیسیون قناعت نداشته باشند می توانند تا سه روز دیگر استیناف خواهی کنند.
   سخنگوی کمیسیون شکایات انتخاباتی می گوید روند بررسی شکایت های رسیده به این کمیسیون ادامه داشته و امکان دارد تا آرای تعدادی از مراکز رأی دهی دیگر نیز باطل اعلام شود.
    در همین حال دو تن از نامزدان پیروز در لیست نتایج ابتدائی انتخابات پارلمانی کشور نیز از سوی کمیسیون شکایات انتخاباتی از حق نامزدی شان محروم شدند.آقای رفعت می گوید که این دو تن حاج غلام قادر اکبر از حوزه انتخاباتی هرات و محمود خان سلیمان خیل، از حوزه انتخاباتی ولایت پکتیکا می باشند که به دلیل به کار گیری از آرای تقلبی، از حق نامزدی شان محروم شناخته شدند.
    همزمان با باطل شدن آرای 150 محل رأی دهی، برخی از آرای تعدادی از مراکز رأی دهی و آرای شماری از نامزدان در ولایت های مختلف کشور نیز از سوی کمیسیون شکایات انتخاباتی بی اعتبار شناخته شد.
 
   مقامات در کمیسیون شکایات همچنین می گویند که نزدیکان شماری از مقامات ارشد حکومتی که در انتخابات مجلس نمایندگان خود را نامزد کرده بودند نیز در تقلبات گسترده انتخاباتی دست دارند.
    این کمیسیون همچنان گفته است که آنان افرادی را که در تقلبات انتخاباتی دست داشتند به دادستانی کل کشور معرفی خواهند کرد.
    در همین حال انتظار می‌رود کمیسیون شکایات انتخاباتی هفته آینده رسیدگی به شکایات‌ه را تمام و متعاقبا کمیسیون مستقل انتخابات نیز نتیجه‌ نهایی انتخابات را اعلام کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر