۱۳۸۹ آبان ۲۴, دوشنبه

سناريوي جديد انگليس براي ادامه حضور در افغانستان



۱۳۸۹/۸/۲۳
سناریوی جدید انگلیس برای ادامه حضور در افغانستان!!
بسیاری از مقامات انگلیسی بارها مدعی شده‌اند كه انگلیس بعلت تامین امنیت ملی خود به مبارزه در افغانستان ادامه می‌دهد،پس اظهارات ریچاردز درخصوص عدم توانایی غرب برای شكست القاعده سناریوی جدید این کشور است 


به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، جنرال سر دیوید ریچاردز، فرمانده جدید نیروهای نظامی انگلیس در افغانستان در پیامی جدید اعتراف كرد و هشدار داد كه شكست شبكه القاعده هیچگاه محقق نمی‌شود.

       روزنامه انگلیسی دیلی‌تلگراف نوشته است هشدارهای جنرال سر دیوید ریچاردز در حالی مطرح شده است كه هیلاری كلینتون، وزیر خارجه آمریكا اعتراف كرده است كه القاعده و طالبان ساخته‌ دست آمریكا است.
       فرمانده جدید نیروهای مسلح انگلیس در افغانستان ضمن اعتراف به چنین مسئله‌ای اعلام كرد از آنجاییكه غرب نمی‌تواند القاعده را شكست دهد، خطراتی از جانب این شبكه متوجه انگلیس است كه این بدان مفهوم است كه برای حداقل 30 سال آینده، امنیت ملی انگلیس در معرض خطر قرار خواهد گرفت.
       بسیاری از مقامات انگلیسی بارها مدعی شده‌اند كه انگلیس به علت تامین امنیت ملی انگلیس به مبارزه در افغانستان علیه طالبان و القاعده ادامه می‌دهد، بنابراین اظهارات فرمانده جدید نیروهای مسلح انگلیس در افغانستان در خصوص عدم توانایی غرب برای شكست القاعده می‌تواند سناریوی جدیدی برای ادامه حضور انگلیس در افغانستان باشد.
       وی اینگونه ادامه داد كه ارتش و دولت انگلیس به علت عدم درک آنچه كه در افغانستان در خطر بود، مقصر هستند و به همین دلیل مردم افغانستان نیز از عدم توانایی ناتو برای محقق ساختن وعده‌های خود خسته هستند.
       بر اساس این گزارش، از آغاز سال 2001 كه آمریكا به افغانستان حمله كرد، 343 نظامی انگلیسی در سراسر افغانستان كشته شدند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر