۱۳۸۹ آبان ۲۴, دوشنبه

تقدير از شهردار كابل



۱۳۸۹/۸/۲۳

برخلاف همیشه؛
اینبار ازسوی نمایندگان مجلس تقدیر صورت گرفت
این نخستین باری است که شهردار کابل مورد ستایش مجلس نمایندگان افغانستان قرار می گیرد. پیش از این شهردارهای کابل همواره مورد انتقاد شهروندان کابل و حتی نمایندگان مجلس بوده اند. 
به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، مجلس نمایندگان افغانستان به پاس خدمات محمد یونس نواندیش، شهردار کابل از وی تقدیر به عمل آورد.
      این نخستین باری است که شهردار کابل مورد ستایش مجلس نمایندگان افغانستان قرار می گیرد. پیش از این شهردارهای کابل همواره مورد انتقاد شهروندان کابل و حتی نمایندگان مجلس بوده اند.
       محمد یونس نواندیش، شهردار کابل که برای توضیح فعالیت‌های این نهاد به مجلس نمایندگان فراخوانده شده بود، گفت در هشت و نیم ماه پس از تقررش در این نهاد مبارزه با فساد اداری را آغاز کرده است و در حال حاضر هیچ یک از کارمندان شهرداری که متهم به فساد اداری باشند، از سوی وی مصوون نیستند.
       قیرریزی سرک‌ها، ساخت پل‌ها،‌ پارک‌های تفریحی و غرس نهال‌ها برای سرسبزی از عمده‌ترین فعالیت‌های این اداره بوده است که به گفته شهردار کابل، یک تعدادی از این از پروژه‌ها تکمیل شده و در بیشتر پروژه‌ها کار به صورت عملی در جریان است.
       یونس قانونی، رئیس مجلس نمایندگان نیز گفت او در مدتی کوتاه، کارهای زیادی انجام داده است. در این مدت تحرک جدیدی در شهرداری کابل به وجود آمده است.
       یونس قانونی همچنین بیان داشت پشت این بینش جدید به وجود آمده، استراتژی و برنامه کاری خوب بایجاد شده، زحمت کشی شبانه روزی وجود دارد.
       رئیس مجلس افزود این آغازیبسیار خوبی است و جای تقدیر و تحسین دارد. من به نمایندگی از نمامی اعضای مجلس، به شهرداری کابل، خصوصا آقای نواندیش تبریک عرض می کنم.
       در نشست مجلس نمایندگان که بیشتر به تمجید از کارکردهای شهردار کابل اختصاص یافته بود، شماری از نمایندگان نیز برخی پرسش‌ها را در مورد ماسترپلان شهری و ایجاد ترمینال‌های عمومی مطرح کردند.
       شهردار کابل گفت تهیه ماسترپلان جدید شهر کابل از سوی موسسه جایکای جاپان پیش برده می‌شود و تا سال آینده نیز آماده خواهد شد.
       وی همچنین ابراز داشت در حال بررسی قرارداد ساخت چهار ترمینال عمومی با یک شرکت خارجی می‌باشد.
       براساس اطلاعات بی بی سی و روزنامه هشت صبح، یونس نواندیش در پی انتقادات رسانه ها و حتی تشکیل پرونده فساد از سوی دادگاه برای عبدالاحد صاحبی، شهردار پیشین، به این مقام رسید.
       آقای صاحبی از سوی یک دادگاه در کابل به چهار سال زندان محکوم شد اما حمایت حامد کرزی، رئیس جمهوری از وی باعث شد که پرونده فساد مالی علیه او بسته شود.
       نمایندگان مجلس به انتقاد از مقام‌های حکومتی شهرت دارند اما این نخستین باری است که آنها از فعالیت یک مقام حکومت طرفداری می کنند و وی را مورد تحسین قرار می دهند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر