۱۳۸۹ آبان ۲۴, دوشنبه

لندسی گراهم:از اظهارات اخیر حامد کرزی متحیر شده ام


۱۳۸۹/۸/۲۴
از اظهارات اخیر حامد کرزی متحیر شده ام
در سه ماه گذشته حملات شبانه نیروهای خاص امریکایی سبب کشتن و یا دستگیری حدود 370 تن از رهبران شورشیان شده است 


لندسی گراهم سناتور امریکایی از حزب جمهوری خواه می گوید که وی از اظهارات حامد کرزی رییس جمهور افغانستان متحیر شده است.
     اخیراً رییس جمهور کرزی در مصاحبه با روزنامه واشنگتن پست گفته که وی خواهان کاهش عملیات نظامی امریکا در افغانستان می باشد. رییس جمهور افغانستان از طریق این روزنامه خواهان خاتمه حملات شبانه توسط نیروهای امریکایی نیز شده است.
      به گفته رییس جمهور کرزی این عملکرد های نیروهای امریکایی سبب می شود تا مردم نا راض و با طالبان شورشی یکجا شوند.
      به گزارش رادیو آزادی ، اظهارات حامد کرزی برخلاف موقف جنرال دیوید پیترویس قوماندان نیروهای ناتو و امریکا در افغانستان است، زیرا کشتن و دستگیری شورشیان هدف اصلی ستراتیژی ضد شورش وی می باشد.
      سناتور گراهم اخیراً با تعداد از سناتوران امریکایی با رییس جمهور کرزی در کابل ملاقات کرد. گراهم ملاقاتش را با کرزی خوب توصیف کرد. وی همچنان گفت که قوماندان های نظامی امریکا برایش گفتند که حملات شبانه علیه طالبان بسیار موثر واقع شده است.
      به گفته سناتو گراهم آنها با رییس جمهور کرزی بطور واضح حرف زدند و ایجاد دو میدان هوایی دایمی در افغانستان بخش از این گفتگو ها بود. گراهم همچنین گفت که هیچ اختلاف میان جنرال پیترویس و رییس جمهور کرزی در مورد ستراتیژی وجود ندارد.
     رییس جمهور کرزی در مصاحبه با واشنگتن پست گفته است که اظهارات وی انتقاد از امریکا نیست، بلکه از خلوص نیت است و آنچه کرزی گفت، وی می خواهد کینه میان دو کشور از بین برود.
     به نوشته واشنگتن پست در سه ماه گذشته حملات شبانه نیروهای خاص امریکایی سبب کشتن و یا دستگیری حدود 370 تن از رهبران شورشیان شده است.
      در مورد آغاز خروج نیروهای امریکایی از افغانستان سناتور گراهم گفت که سال 2014 برای خروج نیروها نسبت به سال 2011 بیشتر واقعبینانه است.
      بارک اوباما رییس جمهور امریکا جولای 2011 را آغاز خروج نیروهای امریکایی از افغانستان تعیین کرده بود ولی حالا اداره او تاریخ تعیین شده را کم اهمیت جلوه می دهد. رییس جمهور کرزی نیز گفته است که نیروهای افغان تا سال 2014 آماده خواهند شد تا مسوولیت امنیتی را در کشور به عهده بگیرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر