۱۳۹۰ شهریور ۱, سه‌شنبه

حکومت با نه نماینده پارلمان مصالحه انجام داده است!


۱۳۹۰/۵/۳۱
حکومت با نه نماینده پارلمان مصالحه انجام داده است!
دولت برای اینکه به بحرانهای انتخاباتی پایان دهد و از وقوع حوادث بدتر جلوگیری کند، با 9 کاندیدی که برنده اعلام شده اند، مصالحه انجام داده است 
به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، عطاءالله حبیب، نماینده مردم قندهار در پارلمان گفت که دولت افغانستان برای اینکه به بحرانهای انتخاباتی پایان دهد و از وقوع حوادث بدتر جلوگیری کند، با نه کاندیدی که از طرف کمیسیون انتخابات برنده اعلام شده اند، مصالحه صورت گرفته است.
عطاءالله حبیب اظهار داشت که دولت به این نه نماینده کرسی های بلند حکومتی همانند ولسوالی ها، فرماندهی های امنیه، مقام ولایت و معینیتها پیشنهاد کرده است.
این نماینده پارلمان بیان کرد دولت افغانستان مجبور است برای پایان دادن به بحرانها مصلحتهایی را در نظر بگیرد و ما از این اقدام حکومت حمایت می کنیم.
حبیب اندیوال، نماینده زابل در پارلمان گفت جلسه ای میان رئیس جمهور و معاونین ایشان برگزار شده بود که بر اساس آن تصمیم گرفته شد تا برای پایان دادن به بحرانهای موجود به نه تن از نامزدان برنده وطایف دولتی پیشنهاد گردد.
آقای اندیوال ابراز کرد که این کار به مصلحت افغانستان و مردم کشور است و باید همگان آن را بپذیرند.
سید منورشاه بهادری نماینده مردم هرات در پارلمان گفت بهترین راه را دولت انتخاب کرده است چرا که برای پایان دادن به بحرانها باید گام مثبتی برداشته شود.
بررسی های کمیسیون مستقل انتخابات نشان می دهند که نه تن کرسی های شان را در پارلمان از دست خواهند داد.
یک مقام کمیسیون مستقل انتخابات گفت کسانی که کرسی هایشان را در پارلمان از دست خواهند داد، نمایندگان ولایات هرات، هلمند، زابل، پکتیکا، فاریاب، بدخشان، سمنگان و بغلان هستند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر