۱۳۹۰ شهریور ۱, سه‌شنبه

غربیها میلیونها دالر به طالبان کمک کرده‌اند!



غربیها میلیونها دالر به طالبان کمک کرده‌اند!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، رمضان بشردوست، وزیر سابق برنامه ‏ریزی افغانستان از برنامه هدفمندسازی غرب برای رساندن پول به طالبان از طریق پیمانکاران غربی خبر داد و به عنوان مثال شرکت لویس برگر آمریکایی را یکی از واسطه‌های انتقال پول به طالبان بیان کرد.

رمضان بشردوست اظهار داشت شرکت‏های امنیتی که نیروهای آمریکایی برای حفاظت از کاروان‏های تدارکاتی خود با آنها قرارداد عقد می ‏کنند، تنها فعالیت نظامی ندارند بلکه کارگزاران اطلاعاتی هستند که با اهداف خاصی تاسیس شده اند.

وزیر سابق برنامه‏ ریزی افغانستان تاکید کرد در زمانی ‏که به عنوان وزیر برنامه‏ریزی افغانستان ایفای وظیفه می‏کردم، حدود شش ماه در مورد شرکت‏های امنیتی که با نام NGO ثبت شده بودند، بررسی‏های دقیقی انجام داده و با مقامات عالی رتبه و نمایندگان این کشورها در افغانستان در میان گذاشتم.

وی همچنین تصریح کرد از این گفتگوها به این نتیجه رسیدم که آنها بهتر از من می‏دانند که پول مالیات دهندگان غربی چگونه در افغانستان حیف و میل می‏شود یا در اختیار طالبان قرار می‌گیرد.

رمضان بشردوست، عضو پارلمان افغانستان اظهار داشت دقیق به یاد دارم زمانی که اسنادی را در اختیار سفیر ایتالیا قرار دادم به من گفت "آقای وزیر من این مسائل را بهتر از شما می‌دانم اما با افشا و پی گیری این مسائل، پست من به عنوان سفیر به مخاطره خواهد افتاد به همین دلیل نمی‌خواهم این گونه رازها را افشا کنم".

رمضان بشردوست افزود زمانی که با مقامات آمریکایی در مورد شرکت لویس برگر صحبت کردم، آنها به طور ضمنی به من تفهیم کردند که این یک شرکت اطلاعاتی و سیاسی است به همین دلیل نیازی نیست که در مورد فعالیت مالی لویس برگر تحقیق شود.

به گفته این عضو پارلمان، کشورهای خارجی مانند آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان از ابتدا می‌دانستند که پول‌ مالیات دهندگان کشورشان در کجا و چگونه مصرف می‌شود.

به گفته وی و بر اساس اطلاعات فارس نیوز، اظهارات مقامات آمریکایی مبنی بر بررسی پول‌هایی که در افغانستان حیف و میل شده و یا در اختیار طالبان قرار گرفته است، به منظور فریب اذهان عمومی و مالیات دهندگان آمریکایی است.

وی علت اصلی استعفای ریچارد سون، سر بازرس آمریکا در امور بازسازی افغانستان را همین امر دانست و گفت زمانی که وی متوجه شد که نمی‌تواند مانع انتقال پول به جیب طالبان یا دیگر گروه‌های افراطی شود، استعفا را ترجیح داد.

رمضان بشردوست، عضو پارلمان افغانستان اظهار داشت سرنوشت جنگ در افغانستان را مافیای اقتصادی آمریکا تعیین می‏کند زیرا 90 درصد کمک‌های آمریکا به افغانستان به جیب آنها واریز می‌شود و 10 درصد دیگر در اختیار مافیایی اقتصادی افغانستان قرار می‏گیرد.

رمضان بشردوست فاش کرد شرکت‌های امنیتی مستقر در ولایت ارزگان که وظیفه انتقال تدارکات نیروهای آمریکایی را بر عهده دارند، با طالبان همدست هستند و نیمی از پول داده شده به آنها در اختیار طالبان قرار می‌گیرد به همین دلیل هیچگاه کاروان‌های تدارکاتی و نظامی نیروهای آمریکایی در ارزگان مورد حمله طالبان قرار نمی‌گیرند.

وی هشدار داد بازی خطرناکی علیه منافع ملی مردم افغانستان راه اندازی شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر