۱۳۹۰ شهریور ۱, سه‌شنبه

روز گذشته نیروهای خارجی در بدخشان 12تن را با خود بردند


 روز گذشته نیروهای خارجی در بدخشان 12تن را با خود بردند

 به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، نیروهای اسپیشل فورس امریکایی طی عملیاتی درولسوالی درایم ولایت بدخشان دوازده تن را به اتهام همکاری با مخالفان مسلح دولت با خود بردند.


عبدالمعروف راسخ، سخنگوی والی بدخشان اذعان کرد که در عملیاتی که در ولسوالی درایم آن ولایت انجام شده است، نیروهای خارجی 12 فرد ملکی را باخودشان برده اند.

عبدالمعروف راسخ تصریح داشت افرادی که به اتهام همکاری با مخالفان دولت از سوی نیروهای خارجی بازداشت شده اند شامل یک ملا امام مسجد و چند تن از شاگردان مکتب می باشند که هیچ نوع رابطه ای با مخالفان نداشته اند.

به باور سخنگوی والی بدخشان و اطلاعات روز، عملیات انجام شده در عدم هماهنگی با نیروهای امنیتی افغانستانی صورت گرفته که تاحال نیروهای بین المللی در این مورد به آنها کدام معلوماتی ارایه نکرده اند.

وی افزود تلاش به منظور رهایی افرادی که در عملیات نیروهای خارجی در ولسوالی درایم بازداشت شده اند جریان دارد و امید است که در زودترین فرصت این افراد رها شوند.

از سوی دیگر، ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان در تماس با رسانه ها وقوع این عملیات را در ولسوالی درایم بدخشان تایید کرده، می گوید که این عملیات حوالی ساعت یک شب گذشته صورت گرفت که با مقاومت شدید طالبان مواجه گردید.

وی علاوه داشت که در عملیات مذکور به افراد آنان هیچ آسیبی وارد نشده اما نیروهای امریکایی چند تن از افراد ملکی را با خودشان برده اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر