۱۳۹۰ شهریور ۶, یکشنبه

والی بلخ خطاب به جامعه جهانی: در برابر حملات غاصبانه اسرائیل سکوت نکنید



والی بلخ خطاب به جامعه جهانی:
در برابر حملات غاصبانه اسرائیل سکوت نکنید
جامعه جهانی باید در مقابل حملات غاصبانه رژیم صهیونیستی در برابر مناطق فلسطینی سکوت خود را بشکند و اجازه ندهد تا تیغ اسرائیل بیش از این بر حلقوم مردم فلسطین کشیده شود 

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، در شهر مزار شریف و در بلخ از روز جهانی قدس با برگزاری همایشی با شکوه گرامیداشت صورت گرفت.
      این همایش در مسجد روضه شریف و با اشتراک جمعی از مسؤلین بلند پایه دولتی و رییس و اعضای شورای اخوت اسلامی شمال و نیز با حضور مردم متدین شهر مزار شریف برگزار شد.
      سخنرانان در این مراسم ضمن دعوت مسلمانان به وحدت گفتند:قدس آزاد نمی گردد مگراینکه مسلمانان جهان حول محور قرآن و دین مقدس اسلام متحد و یک پارچه شوند.
      به گفته آنان رمز پیروزی مردم مسلمان در وحدت و هم دلی آنهاست.
      همچنین در این همایش عطامحمد نور، والی بلخ در پیامی حمایت از مردم فلسطین را حق مشروع مسلمانان جهان دانسته و از استعمارگران خواسته است که حق تعیین سرنوشت مردم فلسطین را توسط خودشان به رسمیت بشناسند.
      والی بلخ در عین حال از جامعه جهانی خواست تا در برابر حملات غاصبانه رژیم صهیونیستی در برابر مناطق فلسطینی سکوت خود را بشکند واجازه ندهد تا تیغ اسرائیل بیش از این بر حلقوم مردم فلسطین کشیده شود.
      معاون والی بلخ نیز که در این گردهمایی اشتراک کرده بود،از طالبان و شبکه القاعده خواست به جای کشتار مسلمانان در کشورهای اسلامی به ویژه افغانستان ادعای جهادگری خویش را در مقابله با رژیم غاصب اسرائیل نمایان سازند.
      روز جهانی قدس هم زمان با جمعه آخر ماه مبارک رمضان همه ساله بزرگداشت میشود و مسلمانان همه ساله همبستگی خود را با مردم فلسطین نشان میدهند.

در پایان این مراسم در قطعنامه شورای اخوت اسلامی دفاع از آزادی قدس شریف حق مشروع مردم فلسطین دانسته شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر