۱۳۹۰ شهریور ۱, سه‌شنبه

کشف 2شبکه مخابراتی پس از 3سال فعالیت دزدانه


 ۱۳۹۰/۶/۱
کشف 2شبکه مخابراتی پس از 3سال فعالیت دزدانه


 به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، وزارت مخابرات افغانستان اعلام کرده است که دو شبکه مخابراتی غیرقانونی را که علیه منافع اقتصادی و امنیتی کشور فعالیت داشته، از بین برده است.


خیر محمد فیضی، عضو شورای نظارت بر خدمات مخابراتی افغانستان گفت که این دو شبکه را یک ایرانی، یک پاکستانی و دو افغانستانی اداره می کردند.

آقای فیضی گفت که این دو شبکه در شهرهای کابل و پلخمری در ولایت بغلان بدون مجوز رسمی و به گونه ای پنهانی فعالیت داشته اند.

به گفته این مقام وزارت مخابرات، محل فعالیت و مسئولان آنها به کمک شرکت های مخابراتی و نهادهای امنیتی مشخص و وسائل آنها ضبط و در اختیار وزارت مخابرات افغانستان قرار گرفته است.

وی همچنین افزود که شبکه ای که در کابل فعالیت داشته، سه دستگاه مخابراتی در اختیار داشته است که به طور مجموعی توانایی به کار انداختن بیش از 300 سیم کارت موبایل را داشته است.

به گفته خیر محمد فیضی، عضو شورای نظارت بر خدمات مخابراتی افغانستان، مسئولان این شبکه که یک شهروند ایرانی و یک افغانستانی بوده اند، به وسیله این دستگاهها خدمات مخابراتی غیرقانونی برای تامین تماسهای بین المللی ارائه می کردند.

بر اساس اطلاعات بی بی سی، خیر محمد فیضی افزود که این دو فرد فرار کرده و در حال حاضر تحت پیگرد پولیس قرار دارند.

عضو شورای نظارت بر خدمات مخابراتی همچنین گفت که شبکه دیگر که در شهر پلخمری فعالیت داشت هم سه دستگاه در اختیار داشته اما دستگاههای آن در مقایسه با دستگاه شبکه اولی کوچکتر بوده است.

وی افزود که این شبکه متعلق به یک شهروند پاکستانی و یک افغانستانی بوده است که در حال حاضر تحت بازجویی قرار دارند.

او اظهار داشت که این دو شبکه از سه سال بدین سو در افغانستان فعالیت داشته و هزاران سیم کارت مربوط به شبکه های مخابراتی خصوصی در افغانستان را در اختیار داشته اند.

آن گونه خیر محمد فیضی، عضو شورای نظارت بر خدمات مخابراتی افغانستان گفت این شبکه های مخابراتی روزانه هزاران دالر به شرکت های مخابراتی خصوصی و دولت افغانستان خسارت رسانده اند.

آقای فیضی بیان کرد که این احتمال هم وجود دارد که از این دو شبکه علیه امنیت و مصالح ملت افغانستان هم استفاده شده باشد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر