۱۳۹۰ شهریور ۶, یکشنبه

گروه اصلاح طلبان پارلمان در حال فروپاشی...؟!


 ۱۳۹۰/۶/۶
گروه اصلاح طلبان پارلمان در حال فروپاشی...؟!
گروه اصلاح طلبان تشکیل شده بود تا از دولت حمایت کند. اکنون که نتوانسته است به اندازه هزینه ای که دولت برای آنها کرده بود کار کند، باید منحل شود 

       به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، به گفته برخی از منابع در پارلمان، گروه اصلاح طلبان در قصر شورای وزیران جلسه ای تشکیل دادند و در آن جلسه معلوم شد که گروه پارلمانی اصلاح طلبان در حال نابودی است.
       این نمایندگان که نیمی از اعضای مجلس را تشکیل می دهند، از همان ابتدا گفته بودند که خواست اعضای مجلس واگذاری پرونده انتخابات به کمیسیون مستقل انتخابات بود که از سوی حکومت فرمان داده شده است.
      به گفته این منابع، وزیر امور پارلمانی در این زمینه گفته است که گروه اصلاح طلبان تشکیل شده بود تا از دولت حمایت کند. اکنون که نتوانسته است به اندازه هزینه ای که دولت برای آنها کرده بود کار کند، باید منحل شود.
      وزیر امور پارلمانی اظهار داشته است که گروه اصلاح طلبان باید می توانست انسجام گروههای دیگر را سست کند و آنها را از بین ببرد اما اکنون با وجود فیصله رئیس جمهور گروههایی مانند ائتلاف پارلمانی هنوز هم پا برجاست و به مخالفت خود با دولت ادامه می دهد
      به گفته این منابع، جلسه گروه اصلاح طلبان به خاطر عدم موضع گیری واحد اعضا برگزار شده بود که وزیر امور پارلمانی با انتقاد از موضع گیری متضاد اعضا از آنها خواست که بیشتر توجه کنند و الا این گروه منحل خواهد شد.
      این منابع گفته اند که به دلیل این سخنان وزیر امور پارلمانی، برخی از وکلا از شدت خشم و ناراحتی از پارلمان بیرون شده و جلسه را ترک گفتند.
      بر اساس اطلاعات برخی منابع، گروه اصلاح طلبان برای حمایت از سیاست های دولت در درون پارلمان شکل گرفته بود و جلسه امروز هم به دلیل به توافق نرسیدن بر سر ریاست این گروه به تشنج كشیده شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر