۱۳۹۰ شهریور ۶, یکشنبه

درگیری در خانه ملــــــــــت!!


 ۱۳۹۰/۶/۵
هر دم از این باغ بری می رسد؛
درگیری در خانه ملــــــــــت!!
جلسه امروز مجلس نمایندگان پس از آنکه گروه پارلمانی اصلاح طلبان از فيصله کميسيون انتخابات حمايت نمود، به خشونت و درگیری گرائید 

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، جلسه امروز شنبه مجلس نمایندگان پس از آنکه گروه پارلمانی اصلاح طلبان از فيصله کميسيون انتخابات حمايت نمودند، به خشونت گرائید.
      شهزاده شاهد یکی از اعضای گروه اصلاح طلبان در جلسه امروز مجلس، حمایت گروه اصلاح طلبان را از فیصلۀ کمیسیون انتخابات به گونه رسمی اعلام نمود.
     اعضای این گروه تأکید کردند که در شرایط موجود به مصلحت نیاز است و پارلمان باید با عملی ساختن فیصله کمیسیون مستقل انتخابات به بحران موجود پایان بدهد.
     آنان از رئیس جمهور نیز خواستند تا نمایندگانی را که به موجب تصمیم کمیسیون مستقل انتخابات، متضرر می شوند، اعاده حیثیت کند.
       این اظهارات درحالی مطرح می شود که مجلس نمایندگان در 7 مصوبه، 5 فیصله، 5 اعلامیه و یک مکتوب رسمی، هرگونه تغییر در ترکیب مجلس را مخالف قانون اساسی و قانون انتخابات خوانده است.
       پیش از این ، تمام اعضای پارلمان متحد در مقابل حکومت ایستاده بودند و هرنوع تغییر در ترکیب مجلس را غیرقانونی می دانستند.
       گفتنی است که گروه اصلاح طلبان هر چند قبل بر این تغییر در ترکیب مجلس را قبول نداشتند اما با نگرانی از وضعیت امنیتی کشور، خواستار توقف تحصن ائتلاف حمایت از قانون بودند و ادامه تحصن اعضای ائتلاف حمایت از قانون را برای کشور بحران زا می دانستند.
        به باور آنان، اگر ائتلاف حمایت از قانون به تحصن خود در ساختمان شورای ملی پایان ندهد احتمال دارد که در میان دو مجلس نفاق به وجود آید و شورای ملی نیز به خطر بیفتد.
        برخی ایجاد گروه اصلاح طلبان را شکافی میان اعضای مجلس دانسته و می گویند که این گروه زمانی ایجاد گردید که رییس جمهور مسؤلیت فیصله نهایی در مورد جنجال های انتخاباتی را بر عهده کمیسیون مستقل انتخابات گذاشت . این گروه به حمایت از حکومت متهم شده بود.
        حال نیز با فاصله یک روز از اعلام حمایت رییس جمهور از فیصله کمیسیون مستقل انتخابات، شاهد هستیم که گروه اصلاح طلبان نیز از این فیصله حمایت کرد.
        این اقدام گروه اصلاح طلبان سبب شد تا یک بار دیگر خانه ملت شاهد خشونت هایی باشد.بر اساس گزارشات رسیده میان دو ائتلاف درگیریهای لفظی و گاهاً فیزیکی رخ داد ؟!!
        اعضای گروه اصلاح طلبان بعد از آغاز خشونت ها در جریان جلسه، به رسم اعتراض مجلس را ترک کردند.
        درگیری در خانه ملت نشان می دهد که بر خلاف انتظار رییس جمهور بحران انتخاباتی همچنان ادامه دارد . ریاست جمهوری روز جمعه از تصمیم اخیر کمیسیون انتخابات حمایت کرد و اعلام داشت که تمامی قضایای مربوط به انتخابات پارلمانی پایان تلقی می گردد!
             اما گویا این قصه سر دراز دارد ...

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر