۱۳۹۰ شهریور ۱, سه‌شنبه

آخرین هشدار مجلس سنا به مقامهای افغانستان!


  ۱۳۹۰/۶/۱
آخرین هشدار مجلس سنا به مقامهای افغانستان!
باز هم وزیر خارجه، رئیس شورای امنیت و رئیس امنیت ملی در مجلس سنا شرکت نکرده و به مجلس بی احترامی کرده اند. باز هم هشدار می دهیم که بر خلاف میل مجلس سنا عمل نکنند 



به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، محمد علم ایزدیار، معاون اول مجلس سنا گفت که باز هم وزیر خارجه، رئیس شورای امنیت و رئیس امنیت ملی در جلسه عمومی سنا شرکت نکرده و به مجلس بی احترامی کرده اند.

محمد علم ایزدیار اظهار داشت باز هم به این مقام ها هشدار می دهیم که دیگر این حرکت غیر قانونی را انجام ندهند و بر خلاف میل مجلس سنا عمل نکنند.

معاون اول مجلس سنا بیان کرد که این افراد ما را مجبور کرده اند که در نامه ای از حامد کرزی، رئیس جمهور بخواهیم تا طبق مواد 93 و 103 قانون اساسی، مانع بی اعتنایی این مقام ها به مجلس شده و آنها را به مجلس فراخوانند که در غیر اینصورت آنان را از وظایف خود سبکدوش کرده و سلب صلاحیت نمایند.

به گفته وی، در صورتیکه رئیس جمهور هم نتواند مانع بی اعتنایی این افراد به مجلس سنا شوند ما این افراد را به دادستانی عالی معرفی کرده و سلب صلاحیت آنان را خواهیم خواست.

زلمی زابلی، سناتور ولایت زابل گفت این افراد خائنین به مملکت باید خطاب شوند که در فکر منافع ملی نیستند و از پاسخ دادن به نمایندگان مردم واهمه دارند و فقط رئیس جمهور را بدنام کرده اند.

خالقداد بلاغی، سناتور ولایت کابل بیان کرد که باید این افراد به دادستانی عالی معرفی شوند تا این مقام ها درک کنند که بی اعتنایی به نمایندگان مردم معنا ندارد و نباید انجام شود.

خالقداد بلاغی اظهار داشت که این مقام ها مسئولیت داشتند تا به نمایندگان مردم پاسخ دهند که برای افغانستان چه کردند و در بحران دست داشته در افغانستان به چه مقدار دست داشته اند. آنها باید این معلومات را به ما می دادند تا به اوضاع کشور رسیدگی گردد.

قابل ذکر است که چندین هفته است که مجلس سنا، داکتر زلمی رسول، وزیر خارجه، داکتر رنگین دادفر اسپنتا، رئیس شورای امنیت، رحمت الله نیبل، رئیس عمومی امنیت ملی را برای پاسخگویی به مجلس سنا فراخواندند اما این افراد از شرکت در مجلس امتناع ورزیده و حضور نیافتند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر