۱۳۹۰ شهریور ۱, سه‌شنبه


  ۱۳۹۰/۶/۱
ائتلاف ملی تغییر و امید:
کمیسیون انتخابات اشتباه کرد!
کمیسیون انتخابات و آقای معنوی مانند گذشته ثابت کردند که استقلال کمیسیون و تصامیم مستقلانه هیأت رهبری آن بدون هدایت و دستور ارگ نشینان خواب است و خیال است و جنون ! 

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، در پی اعلام فیصله کمیسیون انتخابات مبنی بر حذف 9 تن از نمایندگان مجلس، ائتلاف ملی تغییر و امید نیز به این تصمیم واکنش داد و آن را اشتباه خواند.

ائتلاف ملی تغییر امید طی گزارشی هشدار داده است که این فیصله سبب ایجاد بحران تازه و تقابل میان گروههای مختلف در کشور خواهد شد.

به باور این ائتلاف ، فضل احمد معنوی که در 6 ماه گذشته به نماد مقاومت علیه فشارهای حکومت برای ایجاد تغییر در ترکیب مجلس نمایندگان تبدیل شده بود، سر انجام مانند تندیس یخ در آفتاب ذوب شد و به ابزار بی خاصیت و گپ شنو حکومت تبدیل شد.

ظاهراً قرار نبود که معنوی قهرمان شود و یک خاطره غرور انگیز از خود به یادگار گذارد ، همانگونه که صدای غیرت افغانستانی کرزی در برابر پاکستان به یک متل خنده آور تبدیل شده است شعار خواب است وخیال است وجنون آقای معنوی هم به یک ضرب المثل مضحک تبدیل می شود .

اگر چه تغییرات ایجاد شده چندان نظر گیر و قابل توجه نیست و ظاهراً معنوی و دوستان ارگ نشینش کوشیدند تا با انتساب اشتباهات به کمیسیون شکایات که حالا وجود ندارد به تبرئه کمیسیون مستقل انتخابات بپردازند و یک راه خروج آبرومندانه معنوی از مخمصه پیدا کنند .

ائتلاف ملی تغییر امید همچنین افزود که مسأله مهم این است که نقش تغییر در ترکیب کنونی یک عمل ناروا وغیر قانونی است چه اینکه یک نفر باشد یا بیشتر و نقش تسلیمی معنوی یک امر مذموم و ناپسند است ، انصراف معنوی از اصول قانونی که شعارش را می داد، توجیه وی مبنی بر از روی اجبار چنین کرده است ، قلباً راضی به آوردن تغییر نبوده است از بار گناه معنوی نمی کاهد، او می توانست با مقاومت و دفاع از جایگاه قانون به یک چهره ملی و قانونگرا تبدیل شود و جایگاه واقعاً معنوی بلندی در افکار مردم افغانستان پیداکند اما ظاهراً وی لیاقت و شانس این بزرگی و شایستگی را نداشته است!

اقدام آقای معنوی راه را برای قانون شکنی های بیشتر در کشور باز کرده و یک سنت غلط را در پروسه دموکراتیک کشور گذاشته که هر گاه ارباب قدرت و رؤسای جمهور نتایج انتخابات ها را به نفع خود ندیدند با اعمال نفوذ در نتایج تغییر دهند.

ائتلاف ملی تغییر امید به رهبری داکتر عبدالله بر این باور است که اعلان فیصله اخیر کمیسیون انتخابات چه عملی شود یا نشود شکاف در مجلس نمایندگان را عمیق تر خواهد کرد و تنش ها و کشمکش در خانه ملت را مزمن و پیچیده خواهد ساخت .

علاوه بر آن 62 نامزدی که منتظر ورود به مجلس نمایندگان در پناه حکم محکمه ویژه بودند اکثریت غالبشان اکنون احساس ناکامی می کنند و فکر می کنند که وسیله بازی قدرتهای سیاسی شده اند و از شخصیت آنان ظرف شش ماه گذشته بعنوان وسیله زدن حریف و به چالش کشاندن نهادهای اساسی دولت استفاده شده است و ممکن است که اینان سر خورده از حکومت و خشمگین از کمیسیون به صف ناراضیان حکومت بپیوندند و یا اینکه با وعده های مالی و پست و مقام دیگر حکومت مدتی خاموش بمانند اما هیچگاه تاثیرات ناراحت کننده این بازی از ذهن و ضمیر شان بیرون نخواهد رفت .

ائتلاف ملی تغییر امید در نهایت خاطرنشان ساختند که کمیسیون انتخابات و آقای معنوی مانند گذشته ثابت کردند که استقلال کمیسیون و تصامیم مستقلانه هیأت رهبری آن بدون هدایت و دستور ارگ نشینان خواب است و خیال است و جنون !

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر