۱۳۹۰ شهریور ۱۷, پنجشنبه

وزارت امور خارجه: پنج نمایندگی سیاسی در پنج کشور جهان ایجاد شد


۱۳۹۰/۶/۱۳
وزارت امور خارجه:
پنج نمایندگی سیاسی در پنج کشور جهان ایجاد شد
پنج نمایندگی سیاسی افغانستان در سطح سفارت و قونسلگری ها در کشورهای عراق، کانادا، برازیل، جرمنی، هنگری بازگشایی گردیده است که با وجود آنها روابط افغانستان با آنها بهتر خواهد شد 

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، جانان موسی زی، سخنگوی وزارت امور خارجه گفت که پنج نمایندگی سیاسی در پنج کشور در جهان ایجاد شده است.

جانان موسی زی اظهار داشت که در چند هفته اخیر این نمایندگیها در کشورهای عراق، کانادا، برازیل، جرمنی، هنگری بازگشایی گردیده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود این نمایندگیهای سیاسی افغانستان به سطح سفارت و قونسلگری ها در این کشورها ایجاد گردیده است.

به گفته وی، هدف از ایجاد سه سفارتخانه در کشورهای برازیل، عراق و هنگری و دو جنرال قونسلگری در ونکوور کانادا و مونشن آلمان، رفع مشکلات مهاجرین افغانستان در خارج از کشور و گسترش روابط دیپلماتیک و تجاری با کشور ها می باشد.

جانان موسی زی، سخنگوی وزارت امور خارجه بیان کرد که افغانستان با موجودیت این نمایندگی ها می تواند روابط بهتر سیاسی، اقتصادی و اجتماعی با کشورهای خارج داشته باشد.

جانان موسی زی گفت که گشایش سفارت افغانستان در برازیل از یک سو به گسترش روابط میان افغانستان و برازیل و از سوی دیگر به گسترش روابط با امریکای لاتین کمک خواهد کرد و قرار است سفارت جمهوری فدراتیف برازیل به زودی در افغانستان نیز بازگشایی شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنان طی سخنانش همکاری های منطقه را در پروسه صلح و تدبیر کنفرانس دوم بن مهم دانست و افزود که همکاری های منطقه در این پروسه بسیار باارزش می باشد تا اینکه با کمک منطقه افغانستان بتواند در پروسه موفق گردد.

به گفته وی، اجندای کنفرانس بن عبارت از صلح در افغانستان، پروسه انتقال، همکاری های منطقه به پروسه صلح می باشد.

وی ابراز داشت که سفارت افغانستان در عراق نیز به دلیل مشترکات فرهنگی، پیشینه دیرینه تاریخی و گسترش روابط با آن کشور و رفع مشکلات زایران افغانستان یک ماه پیش در عراق بازگشایی شد.

افغانستان در حال حاضر نزدیک به 70 نمایندگی سیاسی مقیم و غیر مقیم به شمول سفارت ها در سراسر جهان دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر