۱۳۹۰ شهریور ۱۷, پنجشنبه

نامزدان معترض: از ورود نمایندگان جدید به مجلس خوشحال


۱۳۹۰/۶/۱۳
نامزدان معترض:
از ورود نمایندگان جدید به مجلس خوشحالیم!
امروز خوشحال هستیم که بخشی از خواسته های ما که توسط محکمه اعلام و رسمیت پیدا کرده بود تحقق پیدا کرد، مبارزه را ادامه می دهیم تا تمام حکم محکمه تطبیق گردد 

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، هشت تن از نامزد معترض که اخیراً از سوی کمیسیون مستقل انتخابات پیروز اعلام شده بودند، روز شنبه تحت تدابیر شدید امنیتی وارد پارلمان شده و سرانجام با وجود مخالفتهای شدید؛ مراسم تحلیف را بجا آوردند.

گفتنی است که روز گذشته همچنین نیروهای امنیتی کشور از ورود 9 نماینده برحالی که از سوی کمیسیون انتخابات حذف شده بودند به خانه ملت جلوگیری کرد.

این اقدام واکنش های مختلف را در پی داشت.ائتلاف حمایت از قانون همچنان از تغییر در ترکیب پارلمان مخالفت کرده و آن را غیرقانونی می دانند.

این ائتلاف در عین حال هشدار داد تا زمانى که ٩ نماینده حذف شده از پارلمان به جای نامزدانی که توسط کميسيون مستقل انتخابات مؤفق اعلام گرديده اند ، به جرگه گذاشته نشوند آنها در جلسات اشتراک نخواهند کرد.

در همین حال شماری از اعضای شورای نامزدان معترض از این مسأله استقبال کرده و آن را گامی بسوی تطبیق فیصله دادگاه ویژه که 62 نامزد معترض را برنده اعلام کرده، می خوانند.

داود سلطانزوی یکی از این نامزدان در این راستا چنین گفت: امروز ما خوشحال هستیم که بخشی از خواسته های ما که توسط محکمه اعلام و رسمیت پیدا کرده بود امروز تحقق پیدا می کند. ما متیقن هستیم که مبارزه دوام می یابد و تمام حکم محکمه تطبیق خواهد شد زیرا بدون تطبیق فیصله محکمه در یک کشور اسلامی راه دیگر وجود ندارد. وگرنه اگر این حکم تطبیق نگردد، این حکومت و نظام مشروعیت خود را از دست خواهد داد.

در نشست روز گذشته مجلس نمایندگان که نزدیک به 45 عضو این مجلس از کل 249 نماینده شرکت کرده بودند، تغییر 9 عضو این مجلس را که از سوی کمیسیون مستقل انتخابات به دنبال جنجال‌های انتخاباتی به وجود آمده بود، قابل قبول خواندند و از رییس مجلس نمایندگان خواهان معرفی 8 عضوی شدند که به مقر شورای ملی وارد شده بودند.

با این حال، عبدالرؤف ابراهیمی خطاب به نمایندگانی که در جلسه حضور داشتند گفت که نصاب قانونی برای برگزاری جلسه وجود ندارد و از آن‌جایی که مجلس نمایندگان در چندین مصوبه‌ها، اعلامیه‌ها و فیصله‌ها تغییر در ترکیب مجلس نمایندگان را نمی‌پذیرد، نباید اعضای جدید معرفی شود.

وی از سایر نمایندگانی که در بیرون از پارلمان بودند و قصد حضور با 9 عضو سلب‌صلاحیت‌شده به مقر شورای ملی را داشتند، نیز انتقاد کرد که در مجلس حضور نیافته‌اند.

آقای ابراهیمی همچنین از مداخله‌ نیروهای امنیتی انتقاد کرد و به پیامد‌های معرفی 8 عضو جدید به این مجلس نیز هشدار داد. و گفت که عواقب آن به عهده‌ هیأت اداری نیست، بلکه بر عهده حکومت می باشد.

سرانجام 8 تن از نمایندگان جدید در حضور رییس پارلمان مراسم تحلیف را اجرا کردند.

هر چند از اقدام روز گذشته حکومت (محاصره نظامی) در برابر پارلمان حمایت نمی کنیم و این رویداد نشان داد که قوای سه‌گانه هریک برای انتقام‌گیری حاضر هستند که از هر ابزار و وسیله‌ای استفاده نمایند! اما شاید حکومت تصور می کرد که با معرفی چهره های جدید به پارلمان بن بست موجود بر سر نتایج انتخابات پایان خواهد یافت.

در همین حال شماری از نمایندگان نیز تغییرات تازه از طرف پارلمان را تایید و آن را نقطه پایان به بحران موجود عنوان می کنند.

اما گویا این بار نیز حکومت راه درستی را انتخاب نکرده است . برخی از اگاهان بر این باورند که حکومت با این اقدام بحران دیگری را رقم خواهد زد و تنش ها افزایش خواهد یافت.

نزدیک به یک سال از برگزاری انتخابات پارلمانی در کشور سپری شده است اما اعتراضات نسبت به نتایج این انتخابات هنوزهم ادامه دارد...؟!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر