۱۳۹۰ شهریور ۱۷, پنجشنبه

بیرون شدن پرشتاب نیروهای امریکایی یک نیاز است


۱۳۹۰/۶/۱۵
بیرون شدن پرشتاب نیروهای امریکایی یک نیاز است
بیرون شدن پرشتاب نیروهای امریکایی از افغانستان یک نیاز است و هیچ بهانه ای را برای بودن نیروهای امریکایی در افغانستان ندیده است و نه هم شنیده است 

اظهاراتی و جود دارند که نیروهای امریکایی باید زودتر از زمان تعیین شده از افغانستان بیرون شوند.
وی حکومت افغانستان را در آموزش نیروهای اردوی ملی و پولیس و نیز در کاهش فساد اداری ناکام می داند و می گوید امریکا باید در مبارزه با هراس افکنی تمرکز کند نه بر مبارزه بر شورش ها.

یک سناتور امریکایی پس از بازگذشت از سفرش در افغانستان گفته است که بیرون شدن پرشتاب نیروهای امریکایی از افغانستان یک نیاز است و هیچ بهانه ای را برای بودن نیروهای امریکایی در افغانستان ندیده است و نه هم شنیده است.

وی می افزاید که ایالات متحده امریکا تا اندازه ای زیاد هدف های اصلی اش را چون برانداختن طالبان از قدرت، کشتن اسامه بن لادن و در هم کوبیدن اردوگاه های آموزشی القاعده که زمینه را برای انجام حمله های یازدهم سپتامبر فراهم کرده بودند در جنک افغانستان به دست آورده است.

از سویی هم شماری از آگاهان می گویند که ایالات متحده امریکا باید به تعهداتش در قبال افغانستان پابند باشد و این کشور را تنها نگذارد.
این آگاهان انگیزه ناتوانی نیروهای اردو و پولیس را مجهز نبودن این نیروها می دانند.

این گفته های سناتور امریکایی در حالی ابراز می شوند که رییس جمهور اوباما نیز در تازه ترین سخنانش بر پایان دادن هرچه زودتر نبرد افغانستان تاکید ورزید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر