۱۳۹۰ شهریور ۱۷, پنجشنبه

هشدار نامزدان معترض به حکومت؛ گسترش دامنه تظاهرات در کل کشور؟!


۱۳۹۰/۶/۱۶
هشدار نامزدان معترض به حکومت؛
گسترش دامنه تظاهرات در کل کشور؟!
شماری از نامزدان معترض و طرفدارانشان که برای دومین روز دست به تظاهرات گسترده زدند هشدار می دهند در صورت عملی نشدن خواسته های آنان مبنی بر تطبیق فیصله دادگاه ویژه، دامنه تظاهرات به سایر ولایتهای کشور نیز گسترش خواهد یافت 

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، شماری از نامزدان معترض انتخابات پارلمانی و طرفدارانشان در دومین روز باز هم دست به تظاهرات گسترده زدند.

این تظاهر کنندگان که دیروز سه شنبه از میدان شهر تا چوک ارغندی کابل رسیده بودند امروز به طرف مرکز شهر در حرکت هستند.آنان خواستار تطبیق فیصله دادگاه ویژه در پیوند به معرفی شدن 62 نامزد برنده برخواسته از این فیصله به مجلس نمایندگان هستند.

مظاهره چیان هشدار میدهند، در صورت عملی نشدن خواست های آنان دامنه تظاهرات به سایر ولایتهای کشور نیز گسترش خواهد یافت.

آنان نزدیک به 3 ساعت شاهراه کابل-قندهار را بروی ترافیک مسدود نمودند که باعث ایجاد مشکلات به باشندگان محل و عابران شدند. عابران این شاهراه از دولت خواستند تا به بحران یادشده نقطه پایان بگذارد.

بر اساس گزارشات رسیده ، اعتراض کنندگان شعار مى دادند فضل احمد معنوى و مارشـال فهيم، معاون اول رياست جمهورى بايد به دادگاه کشانيده شوند .

این تنش ها در حالی برگزار می شود که پیش از این کمیسیون مستقل انتخابات برای پایان دادن به تنش های انتخاباتی از میان 62 نامزدی که از سوی دادگاه ویژه انتخاباتی پیروز شناخته شده اند تنها 9 تن آنها را به مجلس نمایندگان معرفی کرد.

در پی تطبیق این فیصله اعتراضات زیادی هم از سوی ائتلاف حمایت از قانون و هم از سوی نامزدان معترض و شماری از نهادها مشاهده شد.

بر اساس گزارشات رسیده ائتلاف حمایت از قانون نیز امروز چهارشنبه قصد دارند به همراه 9 تن از نمایندگانی که از سوی کمیسیون انتخابات سلب صلاحیت شده اند وارد پارلمان شوند.

از سوی دیگر نامزدان معترض نیز دست به تظاهرات گسترده ای زده اند و به سمت مرکز کابل در حرکت هستند. برخی گزارشات حاکی از ان است که در میان نامزدان معترض افراد مسلح نیز وجود دارند!

پیش از این نیز شاهد اعتراضات خشونت بار در کشور بودیم اما انتظار مردم از نمایندگان این است که در چنین موقعیتی نباید همچون مخالفین دست به اقدامات مسلحانه بزنند. آنان به عنوان نمایندگان مردم باید از راههای مدنی مشکلات را حل کنند.

هر چند بحران انتخابات پارلمانی افغانستان بیش از حد طولانی شده است و خشم شمار زیادی از مردم را نیز برانگیخته است اما مطمئناً روشهای مسلحانه نه تنها مشکل را حل نخواهد کرد بلکه منجر به شعله ورتر شدن آن می گردد.

پيش از اين برخى از آگاهان گفته بودند که حکومت قصد انحـلال پارلمان را دارد.به باور آنان حامد کرزى زير نام حمايت از فيصله دادگاه ويژه قصد دارد تا پارلمان کشور را از ساختار سياسى حذف و پس از آن با راه اندازى جرگه به اصطلاح عنعنوى قدرت خود را تمديد کند!!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر