۱۳۹۰ شهریور ۱۷, پنجشنبه

ائتلاف حمایت از قانون، خاکستری زیر آتش!


 ۱۳۹۰/۶/۱۴
ائتلاف حمایت از قانون، خاکستری زیر آتش!
در پی حضور رییس مجلس نمایندگان در مراسم تحلیف 8 نماینده جدید، ائتلاف حمایت از قانون هشدار داده است که عبدالرؤف ابراهیمی خلاف فیصله‌های این مجلس عمل کرده و در مورد سرنوشت بعدی وی تصمیم خواهند گرفت 

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، در پی حضور رییس مجلس نمایندگان در مراسم تحلیف 8 نماینده جدید، ائتلاف حمایت از قانون هشدار داده است که عبدالرؤف ابراهیمی خلاف فیصله‌های این مجلس عمل کرده و در مورد سرنوشت بعدی وی تصمیم خواهند گرفت.

اسدالله سعادتی، سخنگوی ائتلاف حمایت از قانون، اقدام رییس پارلمان در مورد پذیرش 8 نماینده جدید به این مجلس را خیانت به خانه ملت خوانده تأکید می‌‌کند که هرگاه آقای ابراهیمی از فیصله‌های این مجلس حمایت نکند، ائتلاف حمایت از قانون در مورد سرنوشت بعدی آقای ابراهیمی تصمیم خواهد گرفت.

وی افزود که این ائتلاف در حال رایزنی با اعضای خود در مورد تحریم پارلمان و یا هم مبارزه‌های پارلمانی در درون مجلس می‌باشد.

سخنگوی ائتلاف حمایت از قانون همچنین افزود، با عملی شدن فیصله کمیسیون مستقل انتخابات و با بهره برداری از تنش های موجود رییس جمهور کرزی می کوشد تا مجلس نمایندگان را منحل سازد.

وی هشدار می دهد که مبارزات جدی این ائتلاف پس از این درون و بیرون از مجلس در برابر زورگویی ها و قانون شکنی ها حکومت ادامه خواهد داشت.
سعادتی تأکید می ورزد که این ائتلاف هیچ گاه به زورگویان و قانون شکنان تسلیم نخواهد شد.

گزارشات حاکی از ان است که احتمال دارد ایتلاف حمایت از قانون در صورتی که تعداد بیشتری از نمایندگان را به سوی خود بکشاند، به شمول رییس مجلس نمایندگان، حمایت‌شان را از خالد پشتون معاون اول و عبدالقادر قلاتوال منشی مجلس نمایندگان نیز پس بگیرند.

این در حالی است که شماری از اعضای مجمع اصلاح طلبان، فیصله کمیسیون مستقل انتخابات را نهایی می دانند و می گویند که پس از این آوردن هرگونه تغییر در نتایج انتخابات مجلس نمایندگان مخالف قوانین کشور خواهد بود.

8 تن از نامزدانی که از سوی کمیسیون انتخابات برنده معرفی شده‌اند، روز شنبه در حالی به مجلس وارد شده و تحلیف یاد کردند که نیروهای امنیتی برای مقابله با واکنش‌های احتمالی، تدابیر شدید امنیتی را در اطراف پارلمان اتخاذ کردند.

در همین حال شماری از آگاهان نیز بر این باورند که رییس جمهور کرزی با این اقدام استقلال قوه مقننه و قضائیه را از میان برد و در صدد اعلام حالت اضطرار است.

این آگاهان می گویند که در حال حاضر هیچ یک از نهادهای سه گانه دولت مشروعیت ندارد و چیزی هم به نام حکومت در افغانستان نیست.آنان هشدار می دهد که هرگاه در نظام افغانستان یک تحول بنیادی رو نما نگردد اوضاع وخیم تر از این خواهد شد.

موضوع جنجال برانگیز انتخابات پارلمانی افغانستان متأسفانه همچنان ادامه دارد و گویا به این زودی ها این بحران خاتمه نمی یابد. گروه ائتلاف حمایت از قانون نیز با ورود نمایندگان جدید همچون خاکستری زیر آتش هر لحظه امکان شعله ور تر شدن آن وجود دارد! در هر صورت امیدواریم بزودی شاهد پایان این جنجال ها باشیم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر