۱۳۹۰ شهریور ۱۷, پنجشنبه

نمایندگان جدید معرفی شدند


 ۱۳۹۰/۶/۱۲
نمایندگان جدید معرفی شدند
هشت عضو جدید پارلمان کشور ، در فضایی کاملا نظامی و بدون حضور دو سوم نمایندگان و خبرنگاران ، با حضور رییس پارلمان سوکند یاد کردند 



امروز پارلمان متشنج بود.
حدود یکهزار نیروی نظامی دولتی ، در اطراف پارلمان مستقر شده از ورود افراد رد صلاحیت شده و حتی اعضای کمیته حمایت از قانون جلوگیری کردند.
در صحن علنی پارلمان حدود پنجاه نماینده بیشتر حضور نداشتند و دیگر نمایندگان یا غایب بودند و یا از ورود آنان به داخل پارلمان جلوگیری شده بود.
از تعداد 9 عضو جدید معرفی شده از سوی کمیسیون انتخابات کشور ، هشت تن آنان در جلسه ای که به حد نصاب قانونی پارلمان نرسیده بود، سوگند یاد کردند.
این مراسم با حضور رییس پارلمان برگزار شد.

احمد بهزاد نایب دوم پارلمان طی گفتگویی با رسانه ها اعلام داشت که رییس مجلس کشور از سوی رییس جمهور تهدید شده است که باید جلسه معارفه و سوگند نمایندگان جدید برگزار شود و وی بهر وسیله ای که صلاح می داند باید نمایندگان جدید را بجای 9 نماینده رد صلاحی شده به پارلمان کشور معرفی نماید.
اسامی افراد جدید : عبدالقدیر، عبدالرووف، عاشق‌الله، احمد خان سمنگانی، گل محمد پهلوان، نثار احمد غوریانی، رحیمه جامی، حمیدالله توخی و میر ولی.
سلب صلاحیت شده ها : محمود خان سلیمانخیل، عبدالولی نیازی، محمد ظاهر غنی‌زاده، محمد طاهر زهیر، محمد شاکر کارگر، محمد رفیق شهیر، سیمن بارکزی، مسعود خان نورزایی و عبدالحبیب اندیوال.

رهبر گروه حمایت از قانون پارلمان که تعداد شان به دو سوم مجلس می رسد ، اعلام داشت که این کار دولت یک کودتای نظامی علیه پارلمان می باشد.

عبدالرووف ابراهیمی، رئیس پارلمان کشور، اعضای جدید مجلس را با حضور حدود ۵۰ نماینده از مجموع ۲۴۹ نماینده معرفی کرد، اما نسبت به حضور پلیس ضدشورش در اطراف ساختمان مجلس به شدت انتقاد نمود.
آقای ابراهیمی مستقر شدن پلیس در اطراف پارلمان را اقدام نظامی و توسل به زور برای معرفی این افراد دانست و گفت که پیامدهای این اقدام به دوش حکومت خواهد بود.

به نظر مي رسد كه براي حفظ امنيت داخل پارلمان نياز به يك نيروي نظامي ويژه از خود پارلمان است. وبراي تنبيه نمايندگاني كه بجاي استفاده از گفتگو از ابزار فيزيكي براي به كرسي نشاندن حرفهايشان استفاده مي كنند توسط  خود پارلمان محدوديت ها و محروميت هايي در نظر گرفته شود. تا ديگر شاهد جنگ سگ وگربه در صفحه تلويزيون ها نباشيم

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر