۱۳۹۰ شهریور ۱۷, پنجشنبه

معنوی باید دادگــــــاهی گردد؟!


۱۳۹۰/۶/۱۷
معنوی باید دادگــــــاهی گردد؟!
هر چند نشست عمومی روز چهارشنبه مجلس به دلیل عدم تکمیل نصاب برگزار نشد اما شماری از نمایندگان در بحث های آزاد خود مقصر اصلی ایجاد بحران را رییس کمیسیون انتخابات دانسته و خواهان به دادگاه کشانیدن وی شدند 


به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، با افزایش تنش ها در مجلس نمایندگان پس از سلب صلاحیت 9 عضو مجلس نمایندگان با معرفی 9 نامزد معترض به جای آنها توسط کمیسیون مستقل انتخابات شماری از اعضای مجلس خواستار به دادگاه کشانیدن رییس کمیسیون انتخابات شده اند.

در همین حال برای دومین بار نیروهای امنیتی مانع ورود دسته جمعی اعضای ائتلاف حمایت از قانون همراه با 9 عضو سلب صلاحیت شده مجلس نمایندگان به صحن شورای ملی شده اند.

اعضای ائتلاف حمایت از قانون پیش از این نیز تلاش کردند تا همراه با 9 عضو سلب صلاحیت شده مجلس به صورت دسته جمعی وارد مجلس شوند اما نیروهای امنیتی مانع ورود آنها شده اند.

هرچند نشست عمومی روز چهارشنبه مجلس نمایندگان به دلیل عدم تکمیل نصاب برگزار نشد اما شماری از اعضای مجلس در بحث های آزاد خود از درگیری اخیر کمیسیون مستقل درباره حل جنجال های انتخاباتی به شدت انتقاد کرده و خواهان به دادگان کشانیدن فضل احمد معنوی، رییس این کمیسیون شده اند.

به باور آنان آقای معنوی با فیصله خود چنین بحرانی را بوجود آورده است. بر اساس فیصله کمیسیون مستقل انتخابات از میان 62 نامزدی که از سوی دادگاه ویژه برنده اعلام شده بودند تنها 9 تن به مجلس راه پیدا کرده و در مقابل 9 نماینده بر حال پارلمانسلب صلاحیت شدند.

این در حالی است که بر اساس حکم ریاست جمهوری با فیصله اخیر کمیسیون انتخابات پرونده انتخابات بسته شده است اما اعضای ائتلاف حمایت از قانون و همچنان نامزدان برنده اعلام شده هیچ کدام این فیصله را قبول ندارند.

شماری دیگر از نمایندگان حاضر درجلسه ، خواستار پايان كشمكش ها گرديدند و تأكيد نمودند كه به خاطر پرداختن به مسائل مهم ملي چون پيش رو بودن كنفرانس دوم بن، امضاي پيمان استراتي‍ژيك افغانستان با ايالات متحده امريكا، دادن رأي اعتماد به اعضاي باقيمانده كابينه و قوه قضاييه و نقش نظارتي پارلمان از كاركردهاي حكومت به ادامه اختلافات نقطه پايان گذاشته شود.

آنان در عین حال خواستار تعيين هیأتی به خاطر صحبت با اعضاي ائتلاف حمايت ازقانون جهت دعوت آنان به مجلس شدند و نيزا ز رئيس جمهور خواستند تا به 9 تن از وكلايی كه درنتيجه فيصله كميسيون انتخابات، كرسي هاي شان را در مجلس ازدست داده اند، اعادۀ حیثت شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر