۱۳۹۰ شهریور ۱۷, پنجشنبه

تلاش برای مداخله محکمه بین المللی؛ خشونت، جنگ و تروریسم دیگر بس است


۱۳۹۰/۶/۱۴
تلاش برای مداخله محکمه بین المللی؛
خشونت، جنگ و تروریسم دیگر بس است
هیات مشترک فعالان صلح متشکل از کارشناسانی از کشورهای آمریکا و ایتالیا است، با شعار "خشونت، جنگ و تروریسم بس است" به افغانستان رفته و با اعضای جامعه مدنی، نهادهای دفاع از حقوق بشر و قربانیان جنگ در کشور دیدار کرده اند 

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، هیات مشترک فعالان بین المللی صلح که به افغانستان آمده اند از تلاش ها برای مداخله محکمه بین المللی جنایی در حوادث افغانستان حمایت خود را اعلام نموده اند.

این هیات که متشکل از کارشناسانی از کشورهای آمریکا و ایتالیا است، با شعار "خشونت، جنگ و تروریسم بس است" به افغانستان رفته و با اعضای جامعه مدنی، نهادهای دفاع از حقوق بشر و قربانیان جنگ در کشور دیدار کرده اند.

آنها می گویند که در افغانستان تمایل زیادی برای رسیدگی به جنایات جنگی نزد مردم وجود دارد.

سفر این هیات بین المللی در حالی به افغانستان صورت گرفته است که کشور از مدتهاست برنامه عدالت انتقالی را که هدف اصلی آن مستند سازی جرایم جنگی است، راه اندازی نموده است.

فلاویو لوتی، از اعضای ارشد این هیات که عضو نهاد موسوم به میزگرد صلح است می گوید کمک به رسیدگی به جنایات جنگی در افغانستان و تقویت نهادهای جامعه مدنی از وظایف مهم جهان است که باید به درستی صورت گیرد.

نهاد حقوق بشر و دموکراسی افغانستان که با این هیات دیدار کرده می گوید که زمینه سازی برای مداخله محکمه بین المللی جنائی در مسایل افغانستان، از خواستهای اصلی آنها بوده است.

خداداد بشارت، مسئول اجرایی نهاد حقوق بشر و دموکراسی افغانستان نیز اظهار کرد که خواست اصلی آنان که با این هیات دیدار کرده بودند ایجاد زمینه ای مناسب برای شروع تحقیقات و مداخله دادگاه بین المللی جنایی در مسائل و مشکلات افغانستان است.

قابل ذکر است که از مدستها بدین سو، قرار است تحت نام عدالت انتقالی برنامه ای اجرا گردد اما به دلیل شرایط بد سیاسی افغانستان، موانعی وجود داشت که باعث شد این برنامه صورت نپذیرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر