۱۳۹۰ شهریور ۱۷, پنجشنبه

اختطاف 30 نوجوان پاکستانی در افغانستان!!


  ۱۳۹۰/۶/۱۲
اختطاف 30 نوجوان پاکستانی در افغانستان!!
مقامات پاکستانی ادعا می کنند که 30 تن از نوجوانان پاکستانی که در روزهای عید در داخل خاک افغانستان شده اند، از سوی افراد مسلح ناشناس ربوده شده اند 

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، مقامات پاکستانی ادعا می کنند که 30 تن از نوجوانان پاکستانی که در روزهای عید در داخل خاک افغانستان شده اند، از سوی افراد مسلح ناشناس ربوده شده اند.

اما در همین حال والی کنر می گوید که هیچ کودکی از مرز وارد خاک افغانستان نشده است.

مقامات پاکستانی روز جمعه، ۱۱ سنبله گزارش کردند که طالبان بیش از 30 کودک و نوجوان 12 تا 18 ساله پاکستانی را که به اشتباه از مرز عبور کرده و وارد خاک افغانستان شده بودند ربوده و با خود برده اند.

براساس این گزارش، این حادثه روز پنجشنبه و در مناطق شمال غرب پاکستان روی داد که از جمله مناطق حضور گسترده و فعالیت پیکارجویان اسلام گرا در پاکستان محسوب می شود.

ربوده شدگان در دومین روز از تعطیلات عید فطر برای تفریح و پیک نیک به طور گروهی به ناحیه ای در منطقه قبیله ای باجور رفته بودند.

به گفته مقامات محلی، ریش سفیدان محلی پیش از مطلع ساختن مقامات دولتی کوشیده بودند از طریق مذاکره با ربایندگان، امکان رهایی این نوجوانان را فراهم آورند.

ظاهراً تعدادی از ربوده شدگان بزرگتر موفق شدند از چنگ ربایندگان فرار کنند و خانواده های خود را از ماجرا مطلع سازند. مقامات پاکستانی پیش از این نیز طالبان را به گروگان گیری به منظور اخاذی متهم کرده بودند.

این در حالی است که اخیرا سازمان دیده بان حقوق بشر در گزارشی، گفت که طالبان از کودکان و نوجوانان در عملیات انتحاری استفاده می کنند.

از سوی دیگر ، والى کنر اختطاف اطفال پاکستانى توسط طالبان مسلح به خاک افغانستان را رد نمود.

سيد فضل الله وحيدى ، والى کنر در گفتگو با برخی رسانه ها گفت که هيچ طفل و نوجوان از باجور پاکستان که با ولايت کنر سرحد دارد، به اين ولايت آورده نشده است.وى افزود که مخالفان مسلح دولت هاى افغانستان و پاکستان در آن مناطق سرحدى باجور و کنر فعاليت دارند که نيروهاى امنيتى اين دو کشور در آنجا کنترل ندارند.

به گفته والى کنر، هيچ منطقۀ سرحدى بين افغانستان و پاکستان براى تفريح وجود ندارد که اطفال و نوجوانان به آنجا آمده باشند. وحيدى مي گويد که پاکستان همواره چنین اتهاماتى را بر افغانستان مى بندد که در عقب آن، اهداف خاص خود را دارد.

به نظر مي رسد كه مدارس طالبان در پاكستان زياد شده حالا در افغانستان ايجاد مدرسه نموده و دانش آموز كم دارند و به نوعي برعكس ديگر از خاك پاكستان اقدام به كودك ربايي و آموزش مي نمايند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر