۱۳۹۰ شهریور ۱۷, پنجشنبه

خارجیها 3 عضو یک خانواده را با خود بردند!


   ۱۳۹۰/۶/۱۷
خارجیها 3 عضو یک خانواده را با خود بردند!


نیروهای خارجی 3 عضو یک خانواده را در ننگرهار با خود برده اند.

احمد ضیا عبدالزی، سخنگوی والی ننگرهار می گوید که این افراد در نتیجه عملیات مشترک نیروهای افغانستان و خارجی به اتهام دست داشتن با مخالفان مسلح برده شده اند.

وی از ارائه جزئیات بیشتر در این مورد خودداری کرد.

در همین حال باشندگان محل می گویند که نیروهای مشترک زیورات این خانواده ها را با خود برده اند.

قابل یادآوری است که نیروهای خارجی تا هنوز در این مورد اظهار نظر نکرده اند.

معنوی باید دادگــــــاهی گردد؟!


۱۳۹۰/۶/۱۷
معنوی باید دادگــــــاهی گردد؟!
هر چند نشست عمومی روز چهارشنبه مجلس به دلیل عدم تکمیل نصاب برگزار نشد اما شماری از نمایندگان در بحث های آزاد خود مقصر اصلی ایجاد بحران را رییس کمیسیون انتخابات دانسته و خواهان به دادگاه کشانیدن وی شدند 


به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، با افزایش تنش ها در مجلس نمایندگان پس از سلب صلاحیت 9 عضو مجلس نمایندگان با معرفی 9 نامزد معترض به جای آنها توسط کمیسیون مستقل انتخابات شماری از اعضای مجلس خواستار به دادگاه کشانیدن رییس کمیسیون انتخابات شده اند.

در همین حال برای دومین بار نیروهای امنیتی مانع ورود دسته جمعی اعضای ائتلاف حمایت از قانون همراه با 9 عضو سلب صلاحیت شده مجلس نمایندگان به صحن شورای ملی شده اند.

اعضای ائتلاف حمایت از قانون پیش از این نیز تلاش کردند تا همراه با 9 عضو سلب صلاحیت شده مجلس به صورت دسته جمعی وارد مجلس شوند اما نیروهای امنیتی مانع ورود آنها شده اند.

هرچند نشست عمومی روز چهارشنبه مجلس نمایندگان به دلیل عدم تکمیل نصاب برگزار نشد اما شماری از اعضای مجلس در بحث های آزاد خود از درگیری اخیر کمیسیون مستقل درباره حل جنجال های انتخاباتی به شدت انتقاد کرده و خواهان به دادگان کشانیدن فضل احمد معنوی، رییس این کمیسیون شده اند.

به باور آنان آقای معنوی با فیصله خود چنین بحرانی را بوجود آورده است. بر اساس فیصله کمیسیون مستقل انتخابات از میان 62 نامزدی که از سوی دادگاه ویژه برنده اعلام شده بودند تنها 9 تن به مجلس راه پیدا کرده و در مقابل 9 نماینده بر حال پارلمانسلب صلاحیت شدند.

این در حالی است که بر اساس حکم ریاست جمهوری با فیصله اخیر کمیسیون انتخابات پرونده انتخابات بسته شده است اما اعضای ائتلاف حمایت از قانون و همچنان نامزدان برنده اعلام شده هیچ کدام این فیصله را قبول ندارند.

شماری دیگر از نمایندگان حاضر درجلسه ، خواستار پايان كشمكش ها گرديدند و تأكيد نمودند كه به خاطر پرداختن به مسائل مهم ملي چون پيش رو بودن كنفرانس دوم بن، امضاي پيمان استراتي‍ژيك افغانستان با ايالات متحده امريكا، دادن رأي اعتماد به اعضاي باقيمانده كابينه و قوه قضاييه و نقش نظارتي پارلمان از كاركردهاي حكومت به ادامه اختلافات نقطه پايان گذاشته شود.

آنان در عین حال خواستار تعيين هیأتی به خاطر صحبت با اعضاي ائتلاف حمايت ازقانون جهت دعوت آنان به مجلس شدند و نيزا ز رئيس جمهور خواستند تا به 9 تن از وكلايی كه درنتيجه فيصله كميسيون انتخابات، كرسي هاي شان را در مجلس ازدست داده اند، اعادۀ حیثت شود.

ی اس آی، بزرگترین تهدیدی برای افغانستان


۱۳۹۰/۶/۱۶
آی اس آی، بزرگترین تهدیدی برای افغانستان
یک سناتور امریکایی اخیراً هشدار داده است که پاکستان تهدیدی عمده برای افغانستان به حساب می آید و اداره استخبارات نظامی این کشور بزرگترین خطر را برای حکومت افغانستان تشکیل می دهد 



پاکستان تهدیدی عمده برای افغانستان به حساب می آید و اداره استخبارات نظامی این کشور بزرگترین خطر را برای حکومت افغانستان تشکیل می دهد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این مطلب را مارک کرک سناتور امریکایی از حزب جمهوریخواه پس از سفر دو هفته ای خود به منطقه گفت و افزود که شبکه حقانی توسط اداره استخبارات پاکستان یا آی اس آی، حمایت می شود.

این سناتور آمریکایی همچنین خاطرنشان ساخت که بیانات مقامات حکومت پاکستان که عکس این موضوع را می رسانند، دروغ محض است.
وی گفت: بگذارید به طور واضح بگویم که بسیاری از امریکایی ها به خاطر حمایت آی اس آی از شورشیان در افغانستان، در آن جا کشته شده اند.
سناتور کرک همچنان افزود وقت آن رسیده است که در مورد کمک ایالات متحده امریکا که نتیجه معکوس را به همراه داشته است، تجدید نظر شود.

شبکه حقانی که با طالبان در ارتباط است، خطرناک ترین دشمن نیروهای امریکایی در شرق افغانستان محسوب می شود.جلال الدین حقانی یکی از قوماندان های جهادی پیشین، این شبکه را بنیاد گذاشت و اکنون پسرش سراج الدین حقانی رهبری آن را برعهده دارد.

واشنگتن هر دو آنان را به حیث تروریستان جهانی قلمداد می کند. این شبکه به انجام مرگبارترین حملات علیه نیروهای امریکایی در افغانستان مقصر دانسته شده است.

در سال 2009 میلادی، افراد مربوط به این شبکه با یک حمله انتحاری در داخل یک پایگاه نظامی امریکا در ولایت خوست ، هفت کارمند اداره استخبارات مرکزی ایالات متحده امریکا را کشتند.

سناتور کرک همچنان گفته است که این شبکه به یک نیروی بسیار خطرناک، مرگبار و سرطانی در افغانستان مبدل شده است. او گفته است که در نتیجه مأموریتش به منطقه، نظرش در مورد پاکستان تغییر خورده است.

این سناتور امریکایی همچنین اظهار داشته است که برای اولین بار در سال 2008 میلادی به حیث مأمور ارشد احتیاط در بخش استخبارات در افغانستان خدمت کرده بود.وی گفت که در آن زمان فکر می کرد که وضعیت پاکستان پیچیده است و با توجه به منافع امریکا درین کشور باید از راه دیپلوماتیک با آن برخورد شود.

اما اکنون، سناتور کرک گفته است که با آن نظر دیگر موافق نیست و در مورد کمک های امریکا با پاکستان باید تجدید نظر شود.

هشدار نامزدان معترض به حکومت؛ گسترش دامنه تظاهرات در کل کشور؟!


۱۳۹۰/۶/۱۶
هشدار نامزدان معترض به حکومت؛
گسترش دامنه تظاهرات در کل کشور؟!
شماری از نامزدان معترض و طرفدارانشان که برای دومین روز دست به تظاهرات گسترده زدند هشدار می دهند در صورت عملی نشدن خواسته های آنان مبنی بر تطبیق فیصله دادگاه ویژه، دامنه تظاهرات به سایر ولایتهای کشور نیز گسترش خواهد یافت 

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، شماری از نامزدان معترض انتخابات پارلمانی و طرفدارانشان در دومین روز باز هم دست به تظاهرات گسترده زدند.

این تظاهر کنندگان که دیروز سه شنبه از میدان شهر تا چوک ارغندی کابل رسیده بودند امروز به طرف مرکز شهر در حرکت هستند.آنان خواستار تطبیق فیصله دادگاه ویژه در پیوند به معرفی شدن 62 نامزد برنده برخواسته از این فیصله به مجلس نمایندگان هستند.

مظاهره چیان هشدار میدهند، در صورت عملی نشدن خواست های آنان دامنه تظاهرات به سایر ولایتهای کشور نیز گسترش خواهد یافت.

آنان نزدیک به 3 ساعت شاهراه کابل-قندهار را بروی ترافیک مسدود نمودند که باعث ایجاد مشکلات به باشندگان محل و عابران شدند. عابران این شاهراه از دولت خواستند تا به بحران یادشده نقطه پایان بگذارد.

بر اساس گزارشات رسیده ، اعتراض کنندگان شعار مى دادند فضل احمد معنوى و مارشـال فهيم، معاون اول رياست جمهورى بايد به دادگاه کشانيده شوند .

این تنش ها در حالی برگزار می شود که پیش از این کمیسیون مستقل انتخابات برای پایان دادن به تنش های انتخاباتی از میان 62 نامزدی که از سوی دادگاه ویژه انتخاباتی پیروز شناخته شده اند تنها 9 تن آنها را به مجلس نمایندگان معرفی کرد.

در پی تطبیق این فیصله اعتراضات زیادی هم از سوی ائتلاف حمایت از قانون و هم از سوی نامزدان معترض و شماری از نهادها مشاهده شد.

بر اساس گزارشات رسیده ائتلاف حمایت از قانون نیز امروز چهارشنبه قصد دارند به همراه 9 تن از نمایندگانی که از سوی کمیسیون انتخابات سلب صلاحیت شده اند وارد پارلمان شوند.

از سوی دیگر نامزدان معترض نیز دست به تظاهرات گسترده ای زده اند و به سمت مرکز کابل در حرکت هستند. برخی گزارشات حاکی از ان است که در میان نامزدان معترض افراد مسلح نیز وجود دارند!

پیش از این نیز شاهد اعتراضات خشونت بار در کشور بودیم اما انتظار مردم از نمایندگان این است که در چنین موقعیتی نباید همچون مخالفین دست به اقدامات مسلحانه بزنند. آنان به عنوان نمایندگان مردم باید از راههای مدنی مشکلات را حل کنند.

هر چند بحران انتخابات پارلمانی افغانستان بیش از حد طولانی شده است و خشم شمار زیادی از مردم را نیز برانگیخته است اما مطمئناً روشهای مسلحانه نه تنها مشکل را حل نخواهد کرد بلکه منجر به شعله ورتر شدن آن می گردد.

پيش از اين برخى از آگاهان گفته بودند که حکومت قصد انحـلال پارلمان را دارد.به باور آنان حامد کرزى زير نام حمايت از فيصله دادگاه ويژه قصد دارد تا پارلمان کشور را از ساختار سياسى حذف و پس از آن با راه اندازى جرگه به اصطلاح عنعنوى قدرت خود را تمديد کند!!

طالبان؛ عاملی برای بدنام سازی علمای دینی


۱۳۹۰/۶/۱۵
طالبان؛ عاملی برای بدنام سازی علمای دینی
طالبان با سربازگیری از میان نوجوانان فاجعه می آفرینند و ادعا دارند که اهل مدارس دینی هستند. طالبانی که آدم می کشند و کودکان را استخدام می کنند، اهل مدرسه نیستند و برای توطئه و بدنام کردن اهل مدرسه و علمای دینی فعاليت می كنند. 

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، برهان الدین ربانی، رئیس شورای عالی صلح افغانستان با لحن تندی از عملکرد طالبان انتقاد کرده و این گروه را یک حرکت فاجعه آفرین خوانده است.

آقای ربانی در دومین اجلاس جوانان افغانستان گفت مدارس دینی در گذشته شخصیت هایی همانند مولانا جلال الدین بلخی را به جامعه تقدیم می کرد اما امروز همین مدارس به مراکز صدور افراطیت تبدیل شده اند.

رئیس شورای عالی صلح اظهار داشت حرکتی به نام طالبان با سربازگیری از میان نوجوانان فاجعه می آفرینند و ادعا دارند که اهل مدارس دینی هستند. طالبانی که به نام اهل مدرسه آدم می کشند و کودکان را استخدام می کنند، اهل مدرسه نیستند و برای توطئه و بدنام کردن اهل مدرسه و علمای دینی فعاليت می كنند.

برهان الدین ربانی پیش از این در مورد برنامه مصالحه دولت افغانستان با طالبان ابراز خوش بینی کرده و گفته بود که با اعضای شورای کویته در ابوظبی دیدار داشته است اما این نخستین باری است که برهان الدین ربانی پس از عهده دار شدن ریاست شورای عالی صلح با لحنی تند در برابر طالبان صحبت می کند.

اعضای شورای عالی صلح از ميان رهبران فرماندهان سابق جهادي تعیین شده و رهبری اين شورا برای مشروعيت منطقه ای و بين المللی به كشورهای مختلف از جمله تركيه، پاكستان و ايران سفر كرده است.

تاکنون طالبان تمایلی برای مذاکرات صلح با دولت نشان نداده اند و هر بار، تقاضای مقامات افغانستانی به مذاکره با طالبان، با یک رشته حملات مرگبار این گروه همراه بوده است.

با این حال، ملا محمد عمر، رهبر طالبان در پیامی که به مناسبت عید فطر منتشر کرده بود، به شکل غیرمستقیم از تمایل خود برای پایان دادن به بحران در افغانستان صحبت کرد و گفت که در این زمینه هر راه مشروع می تواند مورد ارزیابی قرار گیرد.

به گفته برخی از كارشناسان، اگر طالبان در خواستهای شورای عالی صلح را جدی می گرفتند از حجم حملات خود كم می كردند اما تاكنون طالبان چنين كاری را انجام نداده اند.

بیرون شدن پرشتاب نیروهای امریکایی یک نیاز است


۱۳۹۰/۶/۱۵
بیرون شدن پرشتاب نیروهای امریکایی یک نیاز است
بیرون شدن پرشتاب نیروهای امریکایی از افغانستان یک نیاز است و هیچ بهانه ای را برای بودن نیروهای امریکایی در افغانستان ندیده است و نه هم شنیده است 

اظهاراتی و جود دارند که نیروهای امریکایی باید زودتر از زمان تعیین شده از افغانستان بیرون شوند.
وی حکومت افغانستان را در آموزش نیروهای اردوی ملی و پولیس و نیز در کاهش فساد اداری ناکام می داند و می گوید امریکا باید در مبارزه با هراس افکنی تمرکز کند نه بر مبارزه بر شورش ها.

یک سناتور امریکایی پس از بازگذشت از سفرش در افغانستان گفته است که بیرون شدن پرشتاب نیروهای امریکایی از افغانستان یک نیاز است و هیچ بهانه ای را برای بودن نیروهای امریکایی در افغانستان ندیده است و نه هم شنیده است.

وی می افزاید که ایالات متحده امریکا تا اندازه ای زیاد هدف های اصلی اش را چون برانداختن طالبان از قدرت، کشتن اسامه بن لادن و در هم کوبیدن اردوگاه های آموزشی القاعده که زمینه را برای انجام حمله های یازدهم سپتامبر فراهم کرده بودند در جنک افغانستان به دست آورده است.

از سویی هم شماری از آگاهان می گویند که ایالات متحده امریکا باید به تعهداتش در قبال افغانستان پابند باشد و این کشور را تنها نگذارد.
این آگاهان انگیزه ناتوانی نیروهای اردو و پولیس را مجهز نبودن این نیروها می دانند.

این گفته های سناتور امریکایی در حالی ابراز می شوند که رییس جمهور اوباما نیز در تازه ترین سخنانش بر پایان دادن هرچه زودتر نبرد افغانستان تاکید ورزید.

دومین کنفرانس مشترک چهار کشور؛ سهم افغانستان از مواد مخدر تنها بدنامی است!


۱۳۹۰/۶/۱۴
دومین کنفرانس مشترک چهار کشور؛
سهم افغانستان از مواد مخدر تنها بدنامی است!
سهم افغانستان از مواد مخدر بدنامی است، در حالی که بیشترین مفاد آن برای قاچاقچیان بین المللی می رسد. سهم دهاقین ما از معامله 68 میلیاردی مواد مخدر در جهان کمتر از 3 درصد می باشد!!! 

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، کشورهای افغانستان، روسیه، تاجیکستان و پاکستان روز دوشنبه خواستار مبارزه جدی با کشت، تولید و قاچاق مواد مخدر شدند.

در عین حال مقام روسی از تلاش های دولت افغانستان و جامعه جهانی در مبارزه با مواد مخدر انتقاد کرد.

مسئولان مبارزه با مواد مخدر این چهار کشور، در کنفرانسی در کابل مواد مخدر را برای امنیت منطقه خطرناک خواندند.

قابل ذکر است که وزارت مبارزه با مواد مخدر افغانستان میزبان کنفرانس دوره ای در رابطه با تلاش مشترک چهار کشور برای مبارزه با مواد مخدر می باشد.

ضرار احمد مقبل، وزیر مبارزه با مواد مخدر افغانستان در روز اول این کنفرانس در کابل گفت که مواد مخدر مشکل جهانی است و مبارزه جهانی می خواهد.

ضرار احمد مقبل افزود تنفیذ قانون، معیشت بدیل، تداوی معتادین، مبارزه با قاچاقبران مواد مخدر و ایجاد فضای سالم زمینه هایی است که ما می توانیم با همکاری حل کنیم. همچنین قیمت بالای تریاک سبب شده است تا دهاقین به کشت تریاک روی آورند.

وزیر مبارزه با مواد مخدر از کاهش 48 درصدی در کشت کوکنار خبر می دهد و می گوید که کشت کوکنار در افغانستان سابقه طولانی نداشته و در سال های جنگ بر مردم کشور تحمیل شده است.

براساس آمار وزارت مبارزه با مواد مخدر افغانستان، در سال گذشته تولید تریاک در کشور 48 درصد کاهش یافته اما تقاضا برای این ماده به حالت خود باقی است.

به گفته ضرار احمد مقبل، وزیر مبارزه با مواد مخدر، ثابت ماندن تقاضا برای تریاک نگرانی ها از افزایش کشت کوکنار در افغانستان را افزایش داده است.

آقای مقبل گفت در سال جاری 4000 هکتار زمین از کشت کوکنار پاک شده و بیشترین مزارع کشت کوکنار در هلمند نابوده شده اند.

این مقام دولت افغانستان گفت نیروهای امنیتی افغانستان در سال گذشته و سه ماه اول سال جاری بیش از 1500 عملیات را برای مبارزه با قاچاقچیان و نابودی ذخیره گاههای مواد مخدر انجام داده اند.

همچنین وی گفت طالبان سالانه 150 میلیون دالر از فروش مواد مخدر به دست می آورند. تمویل کننده اصلی مواد مخدر گروه های تروریستی در افغانستان، پاکستان و کشورهای آسیای میانه می باشد.

مقام روسی نیز از برنامه مبارزه با مواد مخدر انتقاد کرده و آن را غیرجدی خوانده است.

در همین حال، ویکتور ایوانوف، رییس اداره مبارزه با مواد مخدر روسیه از جامعه جهانی انتقاد کرد و گفت با وجود حضور نیروهای بین المللی در ده سال گذشته مبارزه جدی با مواد مخدر صورت نگرفته است و این موضوع چراهای بسیاری را به دنبال خود کشانده است.

آقای ایوانوف گفت روسیه پس از اروپا بزرگترین قربانی مواد مخدر افغانستان است. کمک های پراکنده مانند کشت بدیل باعث کاهش کشت کوکنار نمی شود بلکه باید مزارع کوکنار از بین برده شوند و دهقانانی که کوکنار می کارند مورد پیگرد عدلی و قضایی قرار گیرند.

به گفته این مقام روسی، تنها در ده سال اخیر یک میلیون تن به دلیل مواد مخدری که در افغانستان تولید می شود جان شان را از دست داده و 16 میلیون دیگر به مواد مخدر معتاد شده اند.

اما وزیر مبارزه با مواد مخدر افغانستان گفت سهم افغانستان از مواد مخدر بدنامی است، در حالی که بیشترین مفاد آن برای قاچاقچیان بین المللی می رسد.

او افزود مردم ما صد درصد بار ملامت و سرزنش جهانی را به خاطر کشت کوکنار و تولید تریاک می کشند اما سهم دهاقین ما از معامله 68 میلیاردی مواد مخدر در جهان کمتر از 3 درصد می باشد. این سهم اندک از یک معامله بزرگ و خطرناک نشان دهنده آن است که مردم افغانستان قربانی مواد مخدر می باشند.

مسوولان مبارزه با مواد مخدر تاجیکستان و پاکستان نیز در این کنفرانس خواستار مبارزه جدی با کشت و تولید مواد مخدر افغانستان شدند.

جنرال احمد حسین شکیل، رییس عمومی نیروهای مبارزه با مواد مخدر پاکستان گفت حضور نیروهای خارجی در افغانستان سبب کاهش تولید مواد مخدر نشده است.

همچنان جنرال رستم شاه نظر اوف، رییس کمیته دولتی کنترول مواد مخدر تاجیکستان گفت که این کشور با همکاری افغانستان تلاش می کند جلو قاچاق مواد مخدر از ولایت بدخشان افغانستان به تاجیکستان و سایر کشورهای آسیای میانه گرفته ش

تلاش برای مداخله محکمه بین المللی؛ خشونت، جنگ و تروریسم دیگر بس است


۱۳۹۰/۶/۱۴
تلاش برای مداخله محکمه بین المللی؛
خشونت، جنگ و تروریسم دیگر بس است
هیات مشترک فعالان صلح متشکل از کارشناسانی از کشورهای آمریکا و ایتالیا است، با شعار "خشونت، جنگ و تروریسم بس است" به افغانستان رفته و با اعضای جامعه مدنی، نهادهای دفاع از حقوق بشر و قربانیان جنگ در کشور دیدار کرده اند 

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، هیات مشترک فعالان بین المللی صلح که به افغانستان آمده اند از تلاش ها برای مداخله محکمه بین المللی جنایی در حوادث افغانستان حمایت خود را اعلام نموده اند.

این هیات که متشکل از کارشناسانی از کشورهای آمریکا و ایتالیا است، با شعار "خشونت، جنگ و تروریسم بس است" به افغانستان رفته و با اعضای جامعه مدنی، نهادهای دفاع از حقوق بشر و قربانیان جنگ در کشور دیدار کرده اند.

آنها می گویند که در افغانستان تمایل زیادی برای رسیدگی به جنایات جنگی نزد مردم وجود دارد.

سفر این هیات بین المللی در حالی به افغانستان صورت گرفته است که کشور از مدتهاست برنامه عدالت انتقالی را که هدف اصلی آن مستند سازی جرایم جنگی است، راه اندازی نموده است.

فلاویو لوتی، از اعضای ارشد این هیات که عضو نهاد موسوم به میزگرد صلح است می گوید کمک به رسیدگی به جنایات جنگی در افغانستان و تقویت نهادهای جامعه مدنی از وظایف مهم جهان است که باید به درستی صورت گیرد.

نهاد حقوق بشر و دموکراسی افغانستان که با این هیات دیدار کرده می گوید که زمینه سازی برای مداخله محکمه بین المللی جنائی در مسایل افغانستان، از خواستهای اصلی آنها بوده است.

خداداد بشارت، مسئول اجرایی نهاد حقوق بشر و دموکراسی افغانستان نیز اظهار کرد که خواست اصلی آنان که با این هیات دیدار کرده بودند ایجاد زمینه ای مناسب برای شروع تحقیقات و مداخله دادگاه بین المللی جنایی در مسائل و مشکلات افغانستان است.

قابل ذکر است که از مدستها بدین سو، قرار است تحت نام عدالت انتقالی برنامه ای اجرا گردد اما به دلیل شرایط بد سیاسی افغانستان، موانعی وجود داشت که باعث شد این برنامه صورت نپذیرد.

ائتلاف حمایت از قانون، خاکستری زیر آتش!


 ۱۳۹۰/۶/۱۴
ائتلاف حمایت از قانون، خاکستری زیر آتش!
در پی حضور رییس مجلس نمایندگان در مراسم تحلیف 8 نماینده جدید، ائتلاف حمایت از قانون هشدار داده است که عبدالرؤف ابراهیمی خلاف فیصله‌های این مجلس عمل کرده و در مورد سرنوشت بعدی وی تصمیم خواهند گرفت 

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، در پی حضور رییس مجلس نمایندگان در مراسم تحلیف 8 نماینده جدید، ائتلاف حمایت از قانون هشدار داده است که عبدالرؤف ابراهیمی خلاف فیصله‌های این مجلس عمل کرده و در مورد سرنوشت بعدی وی تصمیم خواهند گرفت.

اسدالله سعادتی، سخنگوی ائتلاف حمایت از قانون، اقدام رییس پارلمان در مورد پذیرش 8 نماینده جدید به این مجلس را خیانت به خانه ملت خوانده تأکید می‌‌کند که هرگاه آقای ابراهیمی از فیصله‌های این مجلس حمایت نکند، ائتلاف حمایت از قانون در مورد سرنوشت بعدی آقای ابراهیمی تصمیم خواهد گرفت.

وی افزود که این ائتلاف در حال رایزنی با اعضای خود در مورد تحریم پارلمان و یا هم مبارزه‌های پارلمانی در درون مجلس می‌باشد.

سخنگوی ائتلاف حمایت از قانون همچنین افزود، با عملی شدن فیصله کمیسیون مستقل انتخابات و با بهره برداری از تنش های موجود رییس جمهور کرزی می کوشد تا مجلس نمایندگان را منحل سازد.

وی هشدار می دهد که مبارزات جدی این ائتلاف پس از این درون و بیرون از مجلس در برابر زورگویی ها و قانون شکنی ها حکومت ادامه خواهد داشت.
سعادتی تأکید می ورزد که این ائتلاف هیچ گاه به زورگویان و قانون شکنان تسلیم نخواهد شد.

گزارشات حاکی از ان است که احتمال دارد ایتلاف حمایت از قانون در صورتی که تعداد بیشتری از نمایندگان را به سوی خود بکشاند، به شمول رییس مجلس نمایندگان، حمایت‌شان را از خالد پشتون معاون اول و عبدالقادر قلاتوال منشی مجلس نمایندگان نیز پس بگیرند.

این در حالی است که شماری از اعضای مجمع اصلاح طلبان، فیصله کمیسیون مستقل انتخابات را نهایی می دانند و می گویند که پس از این آوردن هرگونه تغییر در نتایج انتخابات مجلس نمایندگان مخالف قوانین کشور خواهد بود.

8 تن از نامزدانی که از سوی کمیسیون انتخابات برنده معرفی شده‌اند، روز شنبه در حالی به مجلس وارد شده و تحلیف یاد کردند که نیروهای امنیتی برای مقابله با واکنش‌های احتمالی، تدابیر شدید امنیتی را در اطراف پارلمان اتخاذ کردند.

در همین حال شماری از آگاهان نیز بر این باورند که رییس جمهور کرزی با این اقدام استقلال قوه مقننه و قضائیه را از میان برد و در صدد اعلام حالت اضطرار است.

این آگاهان می گویند که در حال حاضر هیچ یک از نهادهای سه گانه دولت مشروعیت ندارد و چیزی هم به نام حکومت در افغانستان نیست.آنان هشدار می دهد که هرگاه در نظام افغانستان یک تحول بنیادی رو نما نگردد اوضاع وخیم تر از این خواهد شد.

موضوع جنجال برانگیز انتخابات پارلمانی افغانستان متأسفانه همچنان ادامه دارد و گویا به این زودی ها این بحران خاتمه نمی یابد. گروه ائتلاف حمایت از قانون نیز با ورود نمایندگان جدید همچون خاکستری زیر آتش هر لحظه امکان شعله ور تر شدن آن وجود دارد! در هر صورت امیدواریم بزودی شاهد پایان این جنجال ها باشیم.

با ریاست مجددی؛ آغاز به کار کمیسیون حل منازعات و ارتباط مردم با دولت


 ۱۳۹۰/۶/۱۳
با ریاست مجددی؛
آغاز به کار کمیسیون حل منازعات و ارتباط مردم با دولت
بر اساس فرمان حامد کرزی کمیسیون تحکیم صلح به کمیسیون مستقل حل منازعات و ارتباط مردم با دولت تبدیل شده است و حل معضلات کوچی ها و ده نشینان و اختلافات قومی از وظایف آن عنوان شده است 

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، بر اساس فرمان حامد کرزی، رییس جمهور افغانستان، کمیسیون تحکیم صلح به «کمیسیون مستقل حل منازعات و ارتباط مردم با دولت» تبدیل شده است.

قابل ذکر است که حل معضلات کوچی ها و ده نشینان و اختلافات قومی از وظایف این کمیسیون عنوان شده است.

صبغت الله مجددی که قبلا ریاست کمیسیون تحکیم صلح را بر عهده داشت، ریاست «کمیسیون مستقل حل منازعات و ارتباط مردم با دولت» را نیز به عهده دارد. او رییس کمیته برگزاری لویه جرگه عنعنوی است که قرار است در آینده نزدیک برگزار شود.

کمیسیون تحکیم صلح در تلاش بود که طالبان را به روند صلح بکشاند. از طریق همین کمیسیون به کسانی که به روند صلح می پیوستند، امتیازات مالی نیز داده می شد.

سید شریف یوسفی، معاون کمیسیون حل منازعات و ارتباط مردم با دولت روز یکشنبه گفت آنها وظایف سنگین و خطیری در پیش رو دارند.

سید شریف یوسفی افزود کمیسیون ما تنها تغییر نام نکرده دلیل آن این بود که شورای عالی صلح این وظایف را انجام می داد و مفهومی نداشت که دو کمیسیون در یک ارتباط کار کنند...

معاون کمیسیون حل منازعات اظهار داشت که این کمیسیون در رابطه با مسایل بزرگ تر و اساسی تر در سراسر افغانستان برای حل منازعات کار خواهد کرد. در حال حاضر از خانواده گرفته تا دولت، معضلاتی میان مردم وجود دارد که باید از طریق این کمیسیون حل شود.

به گفته وی، شما معضلاتی بر سر آب، معضلات قومی، زمین، سرحدات و قبایل دارید و تا زمانی که یک موسسه صادقانه کار نکند این معضلات حل نخواهد شد.

این در حالی است که برای حل مشکلات مردم، نهادهای رسمی دولتی وظیفه دارند و به باور آگاهان، هر مشکلی باید از راه های رسمی و قانونی آن حل گردد.

سید شریف یوسفی، معاون این کمیسیون اظهار داشت این کمیسیون برای حل مشکلات اجتماعی کار می کند و هیچ گاه زمینه تداخل وظیفه ای را به وجود نخواهد آورد.

وزارت امور خارجه: پنج نمایندگی سیاسی در پنج کشور جهان ایجاد شد


۱۳۹۰/۶/۱۳
وزارت امور خارجه:
پنج نمایندگی سیاسی در پنج کشور جهان ایجاد شد
پنج نمایندگی سیاسی افغانستان در سطح سفارت و قونسلگری ها در کشورهای عراق، کانادا، برازیل، جرمنی، هنگری بازگشایی گردیده است که با وجود آنها روابط افغانستان با آنها بهتر خواهد شد 

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، جانان موسی زی، سخنگوی وزارت امور خارجه گفت که پنج نمایندگی سیاسی در پنج کشور در جهان ایجاد شده است.

جانان موسی زی اظهار داشت که در چند هفته اخیر این نمایندگیها در کشورهای عراق، کانادا، برازیل، جرمنی، هنگری بازگشایی گردیده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود این نمایندگیهای سیاسی افغانستان به سطح سفارت و قونسلگری ها در این کشورها ایجاد گردیده است.

به گفته وی، هدف از ایجاد سه سفارتخانه در کشورهای برازیل، عراق و هنگری و دو جنرال قونسلگری در ونکوور کانادا و مونشن آلمان، رفع مشکلات مهاجرین افغانستان در خارج از کشور و گسترش روابط دیپلماتیک و تجاری با کشور ها می باشد.

جانان موسی زی، سخنگوی وزارت امور خارجه بیان کرد که افغانستان با موجودیت این نمایندگی ها می تواند روابط بهتر سیاسی، اقتصادی و اجتماعی با کشورهای خارج داشته باشد.

جانان موسی زی گفت که گشایش سفارت افغانستان در برازیل از یک سو به گسترش روابط میان افغانستان و برازیل و از سوی دیگر به گسترش روابط با امریکای لاتین کمک خواهد کرد و قرار است سفارت جمهوری فدراتیف برازیل به زودی در افغانستان نیز بازگشایی شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنان طی سخنانش همکاری های منطقه را در پروسه صلح و تدبیر کنفرانس دوم بن مهم دانست و افزود که همکاری های منطقه در این پروسه بسیار باارزش می باشد تا اینکه با کمک منطقه افغانستان بتواند در پروسه موفق گردد.

به گفته وی، اجندای کنفرانس بن عبارت از صلح در افغانستان، پروسه انتقال، همکاری های منطقه به پروسه صلح می باشد.

وی ابراز داشت که سفارت افغانستان در عراق نیز به دلیل مشترکات فرهنگی، پیشینه دیرینه تاریخی و گسترش روابط با آن کشور و رفع مشکلات زایران افغانستان یک ماه پیش در عراق بازگشایی شد.

افغانستان در حال حاضر نزدیک به 70 نمایندگی سیاسی مقیم و غیر مقیم به شمول سفارت ها در سراسر جهان دارد.

نامزدان معترض: از ورود نمایندگان جدید به مجلس خوشحال


۱۳۹۰/۶/۱۳
نامزدان معترض:
از ورود نمایندگان جدید به مجلس خوشحالیم!
امروز خوشحال هستیم که بخشی از خواسته های ما که توسط محکمه اعلام و رسمیت پیدا کرده بود تحقق پیدا کرد، مبارزه را ادامه می دهیم تا تمام حکم محکمه تطبیق گردد 

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، هشت تن از نامزد معترض که اخیراً از سوی کمیسیون مستقل انتخابات پیروز اعلام شده بودند، روز شنبه تحت تدابیر شدید امنیتی وارد پارلمان شده و سرانجام با وجود مخالفتهای شدید؛ مراسم تحلیف را بجا آوردند.

گفتنی است که روز گذشته همچنین نیروهای امنیتی کشور از ورود 9 نماینده برحالی که از سوی کمیسیون انتخابات حذف شده بودند به خانه ملت جلوگیری کرد.

این اقدام واکنش های مختلف را در پی داشت.ائتلاف حمایت از قانون همچنان از تغییر در ترکیب پارلمان مخالفت کرده و آن را غیرقانونی می دانند.

این ائتلاف در عین حال هشدار داد تا زمانى که ٩ نماینده حذف شده از پارلمان به جای نامزدانی که توسط کميسيون مستقل انتخابات مؤفق اعلام گرديده اند ، به جرگه گذاشته نشوند آنها در جلسات اشتراک نخواهند کرد.

در همین حال شماری از اعضای شورای نامزدان معترض از این مسأله استقبال کرده و آن را گامی بسوی تطبیق فیصله دادگاه ویژه که 62 نامزد معترض را برنده اعلام کرده، می خوانند.

داود سلطانزوی یکی از این نامزدان در این راستا چنین گفت: امروز ما خوشحال هستیم که بخشی از خواسته های ما که توسط محکمه اعلام و رسمیت پیدا کرده بود امروز تحقق پیدا می کند. ما متیقن هستیم که مبارزه دوام می یابد و تمام حکم محکمه تطبیق خواهد شد زیرا بدون تطبیق فیصله محکمه در یک کشور اسلامی راه دیگر وجود ندارد. وگرنه اگر این حکم تطبیق نگردد، این حکومت و نظام مشروعیت خود را از دست خواهد داد.

در نشست روز گذشته مجلس نمایندگان که نزدیک به 45 عضو این مجلس از کل 249 نماینده شرکت کرده بودند، تغییر 9 عضو این مجلس را که از سوی کمیسیون مستقل انتخابات به دنبال جنجال‌های انتخاباتی به وجود آمده بود، قابل قبول خواندند و از رییس مجلس نمایندگان خواهان معرفی 8 عضوی شدند که به مقر شورای ملی وارد شده بودند.

با این حال، عبدالرؤف ابراهیمی خطاب به نمایندگانی که در جلسه حضور داشتند گفت که نصاب قانونی برای برگزاری جلسه وجود ندارد و از آن‌جایی که مجلس نمایندگان در چندین مصوبه‌ها، اعلامیه‌ها و فیصله‌ها تغییر در ترکیب مجلس نمایندگان را نمی‌پذیرد، نباید اعضای جدید معرفی شود.

وی از سایر نمایندگانی که در بیرون از پارلمان بودند و قصد حضور با 9 عضو سلب‌صلاحیت‌شده به مقر شورای ملی را داشتند، نیز انتقاد کرد که در مجلس حضور نیافته‌اند.

آقای ابراهیمی همچنین از مداخله‌ نیروهای امنیتی انتقاد کرد و به پیامد‌های معرفی 8 عضو جدید به این مجلس نیز هشدار داد. و گفت که عواقب آن به عهده‌ هیأت اداری نیست، بلکه بر عهده حکومت می باشد.

سرانجام 8 تن از نمایندگان جدید در حضور رییس پارلمان مراسم تحلیف را اجرا کردند.

هر چند از اقدام روز گذشته حکومت (محاصره نظامی) در برابر پارلمان حمایت نمی کنیم و این رویداد نشان داد که قوای سه‌گانه هریک برای انتقام‌گیری حاضر هستند که از هر ابزار و وسیله‌ای استفاده نمایند! اما شاید حکومت تصور می کرد که با معرفی چهره های جدید به پارلمان بن بست موجود بر سر نتایج انتخابات پایان خواهد یافت.

در همین حال شماری از نمایندگان نیز تغییرات تازه از طرف پارلمان را تایید و آن را نقطه پایان به بحران موجود عنوان می کنند.

اما گویا این بار نیز حکومت راه درستی را انتخاب نکرده است . برخی از اگاهان بر این باورند که حکومت با این اقدام بحران دیگری را رقم خواهد زد و تنش ها افزایش خواهد یافت.

نزدیک به یک سال از برگزاری انتخابات پارلمانی در کشور سپری شده است اما اعتراضات نسبت به نتایج این انتخابات هنوزهم ادامه دارد...؟!

نمایندگان جدید معرفی شدند


 ۱۳۹۰/۶/۱۲
نمایندگان جدید معرفی شدند
هشت عضو جدید پارلمان کشور ، در فضایی کاملا نظامی و بدون حضور دو سوم نمایندگان و خبرنگاران ، با حضور رییس پارلمان سوکند یاد کردند 



امروز پارلمان متشنج بود.
حدود یکهزار نیروی نظامی دولتی ، در اطراف پارلمان مستقر شده از ورود افراد رد صلاحیت شده و حتی اعضای کمیته حمایت از قانون جلوگیری کردند.
در صحن علنی پارلمان حدود پنجاه نماینده بیشتر حضور نداشتند و دیگر نمایندگان یا غایب بودند و یا از ورود آنان به داخل پارلمان جلوگیری شده بود.
از تعداد 9 عضو جدید معرفی شده از سوی کمیسیون انتخابات کشور ، هشت تن آنان در جلسه ای که به حد نصاب قانونی پارلمان نرسیده بود، سوگند یاد کردند.
این مراسم با حضور رییس پارلمان برگزار شد.

احمد بهزاد نایب دوم پارلمان طی گفتگویی با رسانه ها اعلام داشت که رییس مجلس کشور از سوی رییس جمهور تهدید شده است که باید جلسه معارفه و سوگند نمایندگان جدید برگزار شود و وی بهر وسیله ای که صلاح می داند باید نمایندگان جدید را بجای 9 نماینده رد صلاحی شده به پارلمان کشور معرفی نماید.
اسامی افراد جدید : عبدالقدیر، عبدالرووف، عاشق‌الله، احمد خان سمنگانی، گل محمد پهلوان، نثار احمد غوریانی، رحیمه جامی، حمیدالله توخی و میر ولی.
سلب صلاحیت شده ها : محمود خان سلیمانخیل، عبدالولی نیازی، محمد ظاهر غنی‌زاده، محمد طاهر زهیر، محمد شاکر کارگر، محمد رفیق شهیر، سیمن بارکزی، مسعود خان نورزایی و عبدالحبیب اندیوال.

رهبر گروه حمایت از قانون پارلمان که تعداد شان به دو سوم مجلس می رسد ، اعلام داشت که این کار دولت یک کودتای نظامی علیه پارلمان می باشد.

عبدالرووف ابراهیمی، رئیس پارلمان کشور، اعضای جدید مجلس را با حضور حدود ۵۰ نماینده از مجموع ۲۴۹ نماینده معرفی کرد، اما نسبت به حضور پلیس ضدشورش در اطراف ساختمان مجلس به شدت انتقاد نمود.
آقای ابراهیمی مستقر شدن پلیس در اطراف پارلمان را اقدام نظامی و توسل به زور برای معرفی این افراد دانست و گفت که پیامدهای این اقدام به دوش حکومت خواهد بود.

به نظر مي رسد كه براي حفظ امنيت داخل پارلمان نياز به يك نيروي نظامي ويژه از خود پارلمان است. وبراي تنبيه نمايندگاني كه بجاي استفاده از گفتگو از ابزار فيزيكي براي به كرسي نشاندن حرفهايشان استفاده مي كنند توسط  خود پارلمان محدوديت ها و محروميت هايي در نظر گرفته شود. تا ديگر شاهد جنگ سگ وگربه در صفحه تلويزيون ها نباشيم

تطبیق فیصله کمیسیون انتخابات از راه نظامی؟!


۱۳۹۰/۶/۱۲
تطبیق فیصله کمیسیون انتخابات از راه نظامی؟!
نیروهای امنیتی کشور 4 طرف ساختمان پارلمان را محاصره کرده و از ورود 9 نماینده ای که از سوی کمیسیون مستقل انتخابات رد صلاحیت شدند، جلوگیری کردند 



به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، نمایندگان جدید که از سوی کمیسیون مستقل انتخابات برنده اعلام گردیده بودند، ‌صبح امروز وارد پارلمان شدند.

گفتنی است که صبح امروز شنبه ، نیروهای امنیتی 4 طرف ساختمان پارلمان را محاصره کرده و از ورود 9 نماینده ای که از سوی کمیسیون مستقل انتخابات رد صلاحیت شدند، جلوگیری کردند.

بر اساس گزارشات رسیده ، در حال حاضر نمایندگان جدید و اعضای ائتلاف اصلاح طلبان داخل پارلمان شده اما اعضای گروه حمایت از قانون که می خواستند با 9 نمایندۀ حذف شده وارد مجلس شوند؛همچنان در بیرون از ساختمان پارلمان قرار دارند.

ممانعت برای ورود اعضای ائتلاف حمایت از قانون درحالی صورت می گیرد که پیش از این نیز این ائتلاف هشدار داده بودند در صورتی که تغییری در ترکیب پارلملن صورت گیرد دست به تظاهرات گسترده خواهند زد.

در همین حال احمد بهزاد، معاون دوم مجلس به خبرنگاران گفت که مقامهای حکومت قصد دارند که افراد تازه معرفی را شده را به زور به مجلس معرفی کنند و آنها به همراه نیروهای مسلح به مجلس آمده اند.

آقای قدیر ، رییس ائتلاف حمایت از قانون نیز گفت که حامد کرزی تلاش دارد تصمیم اخیر کمیسیون انتخابات را که مورد حمایت او است از طریق نظامی به اجرا بگذارد و افراد تازه معرفی شده را به زور نیروهای مسلح وارد مجلس کند.

گفتنی است که کمیسیون مستقل انتخابات پس از عهده دار شدن صلاحیت تصمیم نهایی در مورد جنجال های انتخابات، تصمیم خود را مبنی بر حذف 9 نماینده برحال مجلس و جایگزینی 9 نامزد معترض اعلام نمود.

اما این فیصله با واکنش تند اعضای ائتلاف حمایت از قانون و شماری از نامزدان معترض مواجه شد. اعضای ائتلاف حمایت از قانون با برگزاری تظاهراتی این فیصله را غیر قانونی خوانده و هشدار داده اند که هیچ کس حق تغییر در ترکیب پارلمان راندارد. از سوی دیگر نامزدان معترض نیز خواهان ورود 62 نامزدی است که از سوی دادگاه ویژه برنده اعلام شده اند.

در حال حاضر نیز پس از شدت گرفتن بحران انتخاباتی حکومت به این نتیجه رسیده است که از راه مسالمت آمیز این موضوع حل نمی گردد و باید از از راه زور و نظامی وارد شود!

مقامات امنیتی با ایجاد کمربند امنیتی در اطراف پارلمان در صدد عملی کردن فیصله کمیسیون مستقل انتخابات هستند.

گزارشات حاکی از آن است که در حال حاضر مشاجره های لفظی نیز میان نیروهای امنیتی و نمایندگانی که قرار است حذف شوند صورت گرفته است. صدها تن از نیروهای پولیس و امنیتی محوطه پارلمان را محاصره و جهت تامین امنیت تدابیر شدید را در نظر گرفته اند تا این عکس العمل ها و مشاجره ها به خشونت نگراید.

در مجلس نمایندگان نیز اخیراً دودستگی ایجاد شده است .گروه پارلمانی اصلاح طلبان تغییرات اعلام شده از سوی کمیسیون مستقل انتخابات را قبول کرد اما گروه حمایت از قانون همچنان در مخالفت با این تصمیم ایستاد.

اصلاح طلبان موافق نظر كميسيون هستند و معتقدند كه بايد بر بحراني كه يكسال از انرژي و وقت سه قوه كشور را گرفته پايان داد اما ائتلاف حمايت از قانون مي گويند حتي يك نفر نيز از تركيب مجلس نمايندگان نبايد خارج شود.

اعضای ائتلاف حمایت از قانون اين اقدام دولت مبني بر جلوگيري از ورود 9 نماينده حذف شده به داخل پارلمان را نوعي كودتای نظامی عنوان كرده اند. آنان می افزاید در صورتی که به 9 عضو این مجلس اجازه دخول داده نشود؛ آنان دست به تظاهرات گسترده خواهند زد.

حال باید منتظر ماند و دید که آیا این استراتژی جدید حکومت برای عملی شدن فیصله کمیسیون انتخابات با موفقیت به انجام می رسد یا این که این اقدام نیز خود سرآغاز جنجالی دیگر خواهد شد؟!!

اختطاف 30 نوجوان پاکستانی در افغانستان!!


  ۱۳۹۰/۶/۱۲
اختطاف 30 نوجوان پاکستانی در افغانستان!!
مقامات پاکستانی ادعا می کنند که 30 تن از نوجوانان پاکستانی که در روزهای عید در داخل خاک افغانستان شده اند، از سوی افراد مسلح ناشناس ربوده شده اند 

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، مقامات پاکستانی ادعا می کنند که 30 تن از نوجوانان پاکستانی که در روزهای عید در داخل خاک افغانستان شده اند، از سوی افراد مسلح ناشناس ربوده شده اند.

اما در همین حال والی کنر می گوید که هیچ کودکی از مرز وارد خاک افغانستان نشده است.

مقامات پاکستانی روز جمعه، ۱۱ سنبله گزارش کردند که طالبان بیش از 30 کودک و نوجوان 12 تا 18 ساله پاکستانی را که به اشتباه از مرز عبور کرده و وارد خاک افغانستان شده بودند ربوده و با خود برده اند.

براساس این گزارش، این حادثه روز پنجشنبه و در مناطق شمال غرب پاکستان روی داد که از جمله مناطق حضور گسترده و فعالیت پیکارجویان اسلام گرا در پاکستان محسوب می شود.

ربوده شدگان در دومین روز از تعطیلات عید فطر برای تفریح و پیک نیک به طور گروهی به ناحیه ای در منطقه قبیله ای باجور رفته بودند.

به گفته مقامات محلی، ریش سفیدان محلی پیش از مطلع ساختن مقامات دولتی کوشیده بودند از طریق مذاکره با ربایندگان، امکان رهایی این نوجوانان را فراهم آورند.

ظاهراً تعدادی از ربوده شدگان بزرگتر موفق شدند از چنگ ربایندگان فرار کنند و خانواده های خود را از ماجرا مطلع سازند. مقامات پاکستانی پیش از این نیز طالبان را به گروگان گیری به منظور اخاذی متهم کرده بودند.

این در حالی است که اخیرا سازمان دیده بان حقوق بشر در گزارشی، گفت که طالبان از کودکان و نوجوانان در عملیات انتحاری استفاده می کنند.

از سوی دیگر ، والى کنر اختطاف اطفال پاکستانى توسط طالبان مسلح به خاک افغانستان را رد نمود.

سيد فضل الله وحيدى ، والى کنر در گفتگو با برخی رسانه ها گفت که هيچ طفل و نوجوان از باجور پاکستان که با ولايت کنر سرحد دارد، به اين ولايت آورده نشده است.وى افزود که مخالفان مسلح دولت هاى افغانستان و پاکستان در آن مناطق سرحدى باجور و کنر فعاليت دارند که نيروهاى امنيتى اين دو کشور در آنجا کنترل ندارند.

به گفته والى کنر، هيچ منطقۀ سرحدى بين افغانستان و پاکستان براى تفريح وجود ندارد که اطفال و نوجوانان به آنجا آمده باشند. وحيدى مي گويد که پاکستان همواره چنین اتهاماتى را بر افغانستان مى بندد که در عقب آن، اهداف خاص خود را دارد.

به نظر مي رسد كه مدارس طالبان در پاكستان زياد شده حالا در افغانستان ايجاد مدرسه نموده و دانش آموز كم دارند و به نوعي برعكس ديگر از خاك پاكستان اقدام به كودك ربايي و آموزش مي نمايند.