۱۳۹۱ مهر ۲۳, یکشنبه

موضوع شکیلا سیاسی شده است


موضوع شکیلا سیاسی شده است!


۱۳۹۱/۷/۱۹
به نقل از شبکه اطلاع رسانی افغانستان
شماری از افراد معترض در اعتراض به پیگیری نشدن پرونده قتل دختری به نام شکیلا در بامیان و دره زدن یک دختر پانزده ساله در ولسوالی جاغوری ولایت غزنی، روز سه شنبه در برابر شورای ملی دست به تظاهرات زدند.

اعتراض کنندگان از دولت می خواهند که به این پرونده ها رسیدگی شود و نیز کسانی را که مرتکب این جرم ها شده اند به کیفر برساند.

این تظاهرکنندگان که دهان شان را به گونۀ اعتراض بسته بودند و خواهان رسیدگی به این رویدادها شدند.

یک تن از تظاهر کنندگان گفته است که شکیلا را بی گناه به قتل رسانیده اند و مسؤولان دولت هم هیچ گونه توجه ندارد و به اساس روابطی که با قاتلان دارد می خواهد همین قضیه را بخواباند و هیچ گونه به این قضیه دامن نزند.

یک تن از دیگری تظاهر کنندگان گفته است که واحدی بهشتی دست به چنین اقدام زده این تجاوز درخانه او صورت گرفته چرا این پرونده مشخص نمی شود آیا تجاوز ازطرف آقای بهشتی صورت گرفته یا اگر ازطرف آقای بهشتی صورت نگرفته چرا این متوقف می شود خواهان روشن شدن این پرونده هستیم.

این تظاهر کنندگان ازدولت خواهان شناسایی و به دادگاه کشانیدن عاملان رویداد های خشونت آمیز و قتل های که در برابر زنان صورت گرفته است نیز هستند.

تظاهر کننده گفت از آغاز سال تا کنون بیش از پنجاه زن کشته شده و قضیه آنان پیگیری نشده از دولت می خواهیم که این قضایا را بررسی کند تا کسانی که جرم کردند به سزای اعمال شان برسند.

یک تن از دیگر تظاهر کنندگان گفته است که چند بار شده که در حقوق انسان ها و به شخصیت انسان ها حمله و تجاوز می شود پس از آن هیچ گاهی دادستانی و وزارت عدلیه این را به شکل رسمی و قانونی پی گیری نکرده.

در همین حال رییس کمیسیون رسیدگی به شکایت های مجلس سنا گفته است که این موضوع را روز چهارشنبه در این کمیسیون پیگیری خواهد کرد.

این در حالی است که کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان روز دوشنبه از افزایش چشمگیری خشونت ها در برابر زنان در کشور، هشدار داده است.

این کمیسیون تاکید ورزیده است که خشونت ها در برابر زنان در افغانستان، به یک پدیدۀ دامنه دار مبدل شده است و این وضعیت پیامد های ناگواری خواهد داشت.

بربنیاد آمارهای کمیسیون مستقل حقوق بشر، تنها در شش ماۀ نخست امسال شصت قتل ناموسی در این کمیسیون، ثبت شده اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر